PNUEB

اهمیت امتحان میانترم در پیام نور و3 نکته برای موفقیت درآن

1396/1/20
14829
16
امتحانات میانترم پیام نور بسیار با اهمیت هستند و نمره آن تاثیر مستقیم در نمره نهایی شما دارد.

 

از ترم اول 97-96 سهم نمره میانترم در دانشگاه پیام نور 8 و سهم برگه پایان ترم 12 در نظر گرفته می شود. از همین رو امتحانات میانترم بسیار پر اهمیت هستند و کمک بزرگی به دانشجو در اخذ نمره بهتر از درس می کنند.

امتحان میانترم قبل از پایان ترم تحصیلی توسط استاد همان درس برگزار می شود. همین امر باعث می شود که دو موضوع خیلی مهم باعث شود که از امتحان پایانی کمی آسانتر و گرفتن نمره از آن راحت تر باشد.

اول این که چون در میانه نیمسال برگزار می گردد، احتمالا بخش کمتری از کتاب برای طراحی سوال و آزمون در نظر گرفته می شود.

دوم این است که طراحان سوال و تصحیح کننده آنها خود اساتید هستند، از این رو سوالات را اغلب از جزوات ارائه شده و یا از نمونه سوالات نیمسال های قبل پیام نور طرح کرده و در نمره دادن نیز با دستی بازتر عمل می کنند. گاهاً دیده شده اساتید بخشی از کتاب را برای امتحان میانترم حذف می کنند و یا قسمتی از نمره را برای فعالیتهای کلاسی و شرکت در کلاس قرار می دهند.

با توجه به اهمیت بالای امتحانات میانترم در دانشگاه پیام نور، تصمیم داریم شما را با چند نکته خیلی مهم در مورد آن بیشتر آشنا کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

1: حتما در امتحان میانترم شرکت کنید.

اگر نمره میانترم درسی را داشته باشید ، نمره نهایی شما از مجموع نمره میانترم و نمره برگه بدست می آید. یعنی اگر نمره میانترم شما 8 باشد با گرفتن نمره 2 از برگه پایانی (در کارشناسی) شما قبول هستید.

اما اگر نمره میانترم نداشته باشید و یا کم باشد، نمره نهایی هر درس از ترم اول 97-96 به بعد بدین گونه مشخص می شود. ابتدا نمره برگه را در عدد 10 ضرب و سپس به عدد 6 تقسیم می کنند.

عدد حاصل یکی از گزینه های نمره نهایی شماست. سپس نمره برگه را در نمره میانترم شما جمع می کنند. این عدد نیز گزینه دیگر نمره پایانی شماست. از بین این دو ، نمره ای که بیشتر است را به عنوان نمره نهایی درنظر میگیرند.

پس حتما و اگر حتی آمادگی ندارید ، در امتحان میانترم شرکت کنید. شاید استاد شما نمره ای برای شرکت در آزمون میانترم در نظرگرفته باشد.

2: اساتید اغلب از بین سوالات نیمسال های قبل آزمون می گیرند.

نمونه سوالات نیمسال های قبل را بررسی کنید. بخصوص اگر امتحان دارای سوالات تشریحی باشد ، آنها را به دقت مطالعه و یاد بگیرید. بدین گونه خود را برای هر دو امتحان میانترم و پایانی آماده می کنید.

3: ابتدا جزوات استادتان را مطالعه کنید و سپس کتاب .

ابتدای امر جزوات استاد خود را مطالعه کنید و سپس اگر زمان داشتید کتاب را بخوانید و بخصوص مثالهای حل شده کتاب. بررسی جزوات استاد کمک می کند تا شما زمینه ای از درس پیدا کرده و برای امتحان پایانی و مطالعه کل کتاب آماده شوید. برای امتحان میانترم نیز احتمال این موضوع که سوالات از جزوه باشد بالاست.

از طریق شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

کانال تلگرام: t.me/pnuebchannel

ادمین کانال تلگرام : t.me/beroozchannel_admin

 

 

 

 

برای حمایت از ما کافیست، PNUEB را به دوستانتان معرفی کنید.

 


امتیاز دهید
4
39 رای

فروشگاه کتاب دیجیتالی کتابچین


کتابچین یک اپلیکیشن کتابخوان است که امکان مطالعه ی هزاران کتاب الکترونیک و صوتی را در هر زمان و مکان فراهم می کند.
در کتابچین شما می توانید نسخه الکترونیک کتابها را با یک سوم قیمت چاپی آنها خریداری نمایید . همچنین کتابهای رایگان زیادی نیز در دسترس شما خواهد بود که به راحتی می توانید دانلود و مطالعه کنید.


اپلیکیشن کتابچین در تمامی گوشی ها (اندروید و آی او اس) و همچنین کامپیوتر و لپ تاپ قابل اجراست.


دانلود کتابچین

ارسال نظر

  1. سلام
    نمرات کی تایید میشن؟؟؟

    • 1398/11/2

      سلام. نمرات بتدریج در حال تائید شدن است و اکثر نمرات تائید شده اند

  2. باسلام
    من برای میان ترم زبان عمومی نتونستم برم و دوستان ترم بالایی گفتن که اشکال نداره نمره پایان ترم از 20 حساب میشه من با توجه به گفته های شما الان واقعا گیج شدم که چه طور میشه ؟؟؟؟
    ینی اگر یک نفر نمره میان ترم نداشته باشه چی میشه؟؟؟؟؟

    • 1398/9/18

      سلام. کاربر گرامی
      هیچ مشکلی پیش نمیاد. اگر شما نمره میانترم نداشته باشید، نمره برگه شما در عدد 10 ضرب و سپس بر 6 تقسیم می شود تا نمره نهایی شما بدست اید.

  3. سلام. ایا برای امتحانات پایان ترم رشه حسابداری دروسی که کاملا تشریحی برگزار میشود و تستی ندارد اگر فقط نمونه سوالات ترم های قبل برا چند دوره فردی بخونه میتونه درسو با نمره خوب پاس کنه ؟ و دیگه ب کتاب مراجعه نکنه بدلیل کمبود وقت و....مثلا ده دوره قبلی رو کاملا بخونه و مسلط بشه به تمام سوالات و جوابها ممنون میشم از راهنماییتون

    • 1398/7/7

      سلام. من همیشه توصیه می کنم برای امتحانات بخصوص امتحاناتی که تشریحی دارند حتما خود کتاب را هم مطالعه نمایید.
      چون اغلب سوالات از مثالهای حل شده خود کتاب است و شما با تمرین آنها می توانید سوالات را پاسخ دهید.
      البته نمونه سوالات ادوار قبل هم بی تاثیر نیست

  4. سلام سوالات میان ترم کارشناسی از کجا دانلود کنم

    • 1397/7/16

      سلام.کاربر گرامی
      چون سوالات میانترم را خود اساتید طراح می کنند، از استاندارد خاصی پیروی نمی کند و سراسری نیست
      ولی تجربه نشان داده اساتید معمولا از نمونه سوالات پایان ترم نیمسال های قبل برای طراحی سوال استفاده می کنند

  5. باسلام وخسته نباشید.ببخشید من یکی از درسام که تئوری بوده نتونستم میان ترم بدم.الان استاد برام صفر رد کرده.حالا نمره پایان ترم من چه جوری حساب میشه.من پیام های دوستان رو خوندم ولی دقیق متوجه نشدم.یعنی نمره برگه پایان ترم هم بامیان ترم جمع میشه.هم در۱۰ ضرب وتقسیم بر۶ میشه وازبین این دو بالاترین نمره به عنوان پایان ترم رد میشه؟ممنون میشم راهنماییم کنید

    • 1397/3/20

      باسلام.کاربر گرامی
      همانطور که فرمودید برای دروس تئوری دو نمره نهایی محاسبه می شود. یکی نمره برگه + نمره میانترم. دیگری نمره برگه ضرب در 10 تقسیم بر 6. هر کدام از اینها که بالاتر بود همان برای دانشجو درنظر گرفته می شود.

  6. سلام استاد در یک درس عملی نمره میانترم رو بمن گفت صفر میده و عملی رو ۱۳شدم آیا امکانش هست که من با پایان ترم خوب بتونم این درسو پاس شم مثلا نمره ۱۰به بالا در پایانترم لطفا پاسخ بدید. ممنون میشم

    • 1397/3/20

      باسلام.کاربر گرامی
      اگر استاد نمره میانترم به شما ندهد و یا کم دهد، بجای نمره میانترم نمره برگه شما در عدد 10 ضرب و سپس به 6 تقسیم خواهد شد

  7. سلام من در درس عملی میانترم صفر شدم و عملی ۱۳ برای پایانترم ممکنه قبول بشم؟؟

    • 1397/3/20

      سلام.کاربر گرامی
      برای دروس عملی مهم نمره نهایی ثبت شده است. نمره عملی شما در واحد مربوطه ان ضرب، نمره برگه شما هم در واحد تئوری ضرب می شود، این دو با هم جمع شده و تقسیم بر کل واحد درس شده تا نمره نهایی شما محاسبه شود

  8. با سلام به پشتیبان عزیز. من امتحان میانترم ندادم و استادم گفت بهت صفر میدهم. اگر بمن صفر بده من باید امتحان پایانی رو چند بشم که بتونم پاس کنم؟ من ترم اخرم و برام مهمه که پاس کنم اما بدلیل نداشتن شرایطکافی نتونستم درس بخونم و میانترم صفر وارد کرد برام

    • 1397/3/3

      سلام.کاربر گرامی
      شما در امتحان پایان ترم هر نمره ای بگیرید در عدد 10 ضرب و بر 6 تقسیم می شود. بدین صورت نمره میانترم شما بدست می آید. اما اگر درس شما عملی باشد در آن صورت اگر استاد نمره عملی را صفر رد کند شما در امتحان پایان ترم تمام نمره را بگیرید بازهم در عدد صفر جمع می شود. اما برای دروس تئوری فرقی نمی کند و نمره میانترم از نمره پایانی نیز قابل محاسبه است

  9. سلام.ببخشید اگه میان ترم نتونیم شرکت کنیم.نمره مون بااین قانون جدید چه جوری حساب میشه.ممنون

    • 1397/2/24

      سلام.کاربر گرامی
      نمره برگه پایان ترم شما در عدد 10 ضرب و سپس به 6 تقسیم می شود. البته برای دروسی که عملی نیز هستند، نمره بخش عملی نیز تاثیر دارد

  10. من که هیچی نمیخونم همینجوری تستارو میزنم

  11. خوشبحال فرزین اینا، ما که کل 6 نمره رو باید امتحان بدیم

  12. امتحانات پایان ترم هم اگر خود استادا طرح میکردن خیلیییییییی خوب بود

    • 1396/1/28

      سلام.کاربر گرامی، ماهیت دانشگاه پیام نور بر همین است که امتحانات بصورت سراسری برگزار می شود و سوالات نیز در کل کشور یکسان است

  13. استاد این ترم ما هم دو نمره برای حضور در جلسه و شرکت در آزمون میانترم قرارداده بود

  14. من امتحان میانترم شرکت کردم ، 3 شدم مثل اینکه.از نمره برگه چند بگیرم قبولم؟

    • 1396/1/28

      سلام.کاربر گرامی، در مقطع کارشناسی پیام نور سیستم گلستان نمرات نهایی بالای 9.5 را 10 در نظر گرفته و قبول می کند.شما الان 3 نمره اخذ نموده اید و کافیست حداقل 6.6 نمره از برگه پایان ترم بگیرید تا درس را پاس شوید. پیشنهاد می شود که سعی کنید نمره پایان ترم خود را بالاتر کسب کنید

  15. استاد ما یک نمره برای شرکت در امتحان قرار داده ، دو نمره هم شرکت در کلاس داریم.

  16. دقیقا همینطوره
    من فردا میان ترم دارم و الانم دارم سوالای نیمسال قبل رو میخونم .
    خیلی ممنون از راهنمایی تون

    • 1396/1/20

      سلام کاربرگرامی. براتون آرزوی موفقیت در امتحانات رو داریم.