PNUEB

3نکته مهم برای موفقیت درامتحانات پایان ترم پیام نور

1395/9/17
64242
80
موفقیت در امتحانات پیام نور با رعایت چند نکته امکان پذیر است، از این نکات خبر دارید؟

آیا می دانید که موفقیت در امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور با رعایت چند نکته تضمینی است؟

شما دانشجویان جدیدالورود، می دانید چگونه نمونه سوال دروس جدید خود را که هنوز امتحانی از آنها برگزار نشده و امسال برای اولین بار است که در دانشگاه با نام و کد جدید تدریس می شود تهیه کنید؟

 حتما مطلعید در پیام نور امتحانات پایان ترم براساس کتبی است که خود دانشگاه معرفی نموده و منبع اصلی سوالات کتب معرفی شده خود دانشگاست. (در ابتدای هر نیمسال دانشگاه پیام نور دروس هر رشته را به همراه منابع آن در لیستی به نام وضعیت منابع منتشر می کند)

 

3 نکته مهم که برای موفقیت در امتحانات پیام نور باید در نظر بگیرید

1- امتحانات میانترم را در دانشگاه پیام نور جدی بگیرید

در پیام نور امتحانات پایان ترم بصورت سراسری برگزار و نمره دهی می شود و تنها در امتحانات تشریحی ، سوالات تشریحی توسط اساتید خودتان تصحیح می شود.

اما نکته مهم در مورد امتحانات پایان ترم پیام نور این است که از 14 می باشد و 6 نمره دیگر آن از میانترم گرفته می شود (در صورت نداشتن میانترم ، نمره امتحان پایانی در عددی معین ضرب می شود.برای اطلاع بیشتر در این مورد خبر شیوه محاسبه نمرات در پیام نور را بخوانید)

تصحیح امتحانات میانترم بر عهده اساتید خود شماست و معمولا اساتید برای امتحان میانترم مقدار کمتری از کتاب را برای مطالعه قرار می دهند.بنابراین توصیه می شود امتحانات میانترم را در پیام نور جدی بگیرید.

2- برای امتحانات تشریحی مثالهای کتاب را حتما بررسی کنید

امتحانات پایان ترم پیام نور یا بصورت تستی و یا تشریحی و یا تلفیقی از آنهاست.

تجربه ثابت کرده که تعداد زیادی از سوالات تشریحی ، از بین مثالهای حل شده خود کتاب مطرح می شود. پس حتما مثالهای حل شده خود کتاب را بررسی کنید و بفهمید.

3- بررسی چندین دوره نمونه سوال کلید موفقیت شما در امتحانات پایان ترم است

اگر شما بتوانید نمونه سوالات چندین دوره گذشته یک درس را مطالعه کنید ، حتما متوجه خواهید شد که برخی از سوالات در دوره های مختلف عینا تکرار شده است و برخی دیگر بسیار شبیه هم هستند.

تهیه چندین دوره نمونه سوالات پیام نور همراه با جواب برای هر درس و بررسی آنها کمک می کند تا با نحوه طراحی سوالات آشنا و بدون استرس در جلسه امتحان حاضر شوید

نکته خیلی مهم برای دانشجویان جدیدالورود

امسال دانشگاه پیام نور فقط برای ورودی های جدید به دانشگاه ، گرایشهای مختلف رشته ها را حذف نمود. بطور مثال دانشجویان جدید در رشته مهندسی برق پذیرفته شده اند و دیگر گرایشی برای آن وجود نداشت.

با ایجاد رشته های جدید بالطبع دروس جدید با نام ها و کد های جدید هم ایجاد شد.

دانشجویان جدیدالورود چگونه باید نمونه سوالات سالهای گذشته دروس خود را بیایند، در صورتی که کد آنها جدید است و با این کد هنوز امتحانی برگزار نشده است؟

تیم آموزشی pnueb با بررسی های مختلف به این نتیجه رسید که برخی از دروس این رشته های جدید همان دروسی است که در گرایشهای دیگر همان رشته برای دانشجویان قدیمی تدریس می شود ، ولی تنها نام و کد آنها تغییر کرده است.

مثلا در رشته ای برای دانشجویان جدیدالورود درس مدیریت عمومی با کد 1211609 وجود دارد. در یکی از گرایشهای این رشته درس مدیریت آموزشی با کد 1211043 وجود دارد که با مدیریت عمومی منابع یکسان دارند و نمونه سوالات آن هم موجود است.

یا درس مبانی و اصول تعلیم و تربیت با کد 1211606 برای دانشجویان جدیدالورود رشته ای که منبع آن با درس اصول و مبانی آموزش و پرورش با کد 1211008 که مربوط به یکی از گرایشهای همان رشته است یکی می باشد. یا مثلا برای درس با کد 1211615 می توانید از نمونه سوالات درس با کد 1211040 بهره ببرید که منبع این دو درس یکسان است

کد دروس دانشجویان جدیدالورود کد دروسی که در سایت موجود است
1223027 1223226
1223030 1223232
1223225 1223021
1211606 1211008
1211615 1211040
1211609 1211043
1211627 1211015
1211623 1222155
1211624 1211373 و 1211103

در جدول بالا کدهای سمت راست کدهای جدیدی هستند که منابعشان با کدهای سمت چپ یکسان است و شما می توانید از نمونه سوالات کدهای آبی (بجای کدهای قرمز) در سایت بهره ببرید

پیشنهاد می شود دانشجویان جدیدالورود اگر نمونه سوال دروس مدنظرشان در سایت نبود ، ابتدا در سایر گرایشهای رشته خود ، که در سایت موجود است به جستجو بپردازند و دروسی را که از لحاظ نام ، شبیه به درس آنهاست باز کنند. (چنانچه موفق نشدید کد درس مورد نظرتان را از قسمت نظرات همین خبر ارسال کنید تا تیم آموزشی بررسی کند)

سپس کد آن درس را در لیست وضعیت منابع همان رشته (در هر رشته و در بالای صفحه قسمتی قرار دارد با نام منابع و برنامه درسی که می توانند لیست وضعیت منابع رشته را از آن صفحه دریافت کنند) پیدا کنند و اگر منابع آنها با درس خودشان یکی بود می توانند برای آشنایی بیشتر با درس آن نمونه سوال را دریافت و مطالعه کنند.

 روش دریافت لیست وضعیت منابع

ابتدا مقطع و رشته خود را از صفحه اول سایت انتخاب می کنید تا وارد صفحه نمونه سوالات شوید.سپس در صفحه لیست نمونه سوالات برروی منابع و برنامه درسی کیلک می کنیم

 

سپس وضعیت منابع رشته را دانلود می کنیم

 

حتما توجه داشته باشید که در گرایشهای رشته خود در همان مقطعی که شما هستید جستجو کنید. (مثلا دانشجویان جدیدالورود رشته علوم تربیتی مقطع کارشناسی در گرایشهای علوم تربیتی کارشناسی در سایت جستجو کنند)

در انتها یک نکته لازم به ذکر است و آن هم توکل به خداست که اگر شما تلاش خود را انجام دهید و توکل داشته باشید نه تنها در امتحانات پیام نور ، بلکه در تمامی مراحل زندگی موفق می شوید.


امتیاز دهید
4.5
51 رای

فروشگاه کتاب دیجیتالی کتابچین


کتابچین یک اپلیکیشن کتابخوان است که امکان مطالعه ی هزاران کتاب الکترونیک و صوتی را در هر زمان و مکان فراهم می کند.
در کتابچین شما می توانید نسخه الکترونیک کتابها را با یک سوم قیمت چاپی آنها خریداری نمایید . همچنین کتابهای رایگان زیادی نیز در دسترس شما خواهد بود که به راحتی می توانید دانلود و مطالعه کنید.


اپلیکیشن کتابچین در تمامی گوشی ها (اندروید و آی او اس) و همچنین کامپیوتر و لپ تاپ قابل اجراست.


دانلود کتابچین

ارسال نظر

  1. سلام آیا سوالات امتحانات پیام تستی است؟

    • 1402/8/2

      سلام.
      امتحانات پایان ترم پیام نور به 4 نوع برگزار می شود.
      تستی
      تمام تشریحی
      تستی تشریحی
      عملی

  2. با سلام .
    چنانچه دانشجو در تاریخ مورد نظر امتحان به مشکل خورد ، میتوان درخواست زودتر جهت آزمون داد؟ جهت این که دانشجو ترم آخر و دو امتحان همزمان میباشد ...

    • 1401/10/3

      سلام. متوجه منظورتون نشدم
      بیشتر توضیح بدین و یا از طریق ادمین کانال تلگرام با ما در ارتباط باشید

  3. سلام.من دنبال نمونه سوالات این دروس هستم چون کد درسیشون جدید هست پیدا نکردم.لطفا راهنماییم کنین.رشته کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش مدیریت منابع انسانی هستم.با تشکر
    مدیریت پیشرفته ۲ با کد جدید ۱۲۴۱۰۷۰
    فرآیند خط مشی گذاری عمومی با کد جدید ۱۲۴۱۰۶۸

    • 1401/9/5

      سلام. کاربر گرامی
      لیست وضعیت منابع مخصوص رشته و سال ورودی خود را به همراه لیست وضعیت منابع رشته خود برای ورودیهای سال های قبل را از سایت Pnu.ac.ir دانلود بفرمایید. سپس با جستجو در انها دروسی که نامشان شبیه به هم هست را پیدا کنید و وضعیت منابع آنها را تطبیق دهید. اگر منابع انها یکی بود می توانید با کد درس مشابه به دنبال نمونه سوال بگردید.

  4. سلام
    من دانشجوی جدید الورود دانشگاه پیام نور رشته حقوق هستم
    تازه کتاب تهیه کردم
    حجم بالاست چه کنم خیلی می ترسم
    میان ترم رو استاد ها می دن مشکلی نیست
    دوازده نمره پایانی رو چه کنم؟
    لطفا کمک کنید این سوال دوستای دیگرم هم هست
    خواهش می کنم خیلی استرس دارم

    • 1401/7/25

      سلام به شما کاربر عزیز
      اول اینکه حتما لیست وضعیت منابع رشتتون رو دانلود کنین و ستون اخر مربوط به حذفیات دروس رو چک کنین. شاید کتابها حذفیات دارند و همه ان نیاز به مطالعه نباشه. دوم اینکه حتما نمونه سوالات دوره های قبلی درس رو بررسی کنین، اینجوری به بخش های مهم تر پی خواهید برد و روی اون قسمت ها بیشتر وقت بزارین. سوم اینکه اصلا نگران نباشین، کم کم روش درس خوندن و نمره گرفتن در پیام نور رو متوجه میشین و حجم کتابها شما رو اذیت نخواهد کرد

  5. سلام من قصد دارم امسال رشته کارشناسی علوم کامپیوتر رو شروع کنم در پیام نور . میخواستم ببینم امکان اینکه نمره بالا گرفت در دروس و معدل الف شد چقدر هست تا با معدل (بالای 17 ) مدرک گرفت آیا واقعا امکانش هست ؟

    • 1401/5/6

      سلام. بله، امکان پذیره. همه چی به خود شما بستگی داره. هستند دانشجویانی که با رتبه الف در پیام نور فارغ التحصیل شدند و حتی بدون ازمون به مقطع ارشد رفته اند.

  6. سلام خسته نباشی
    ببخشید کتاب هایی که مثلن سال چاپشون جدیده 99 98 میشه نمونه سوالایه قبل این سالم خوند؟ یا کلن از اونا تو کتاب جدید نمیاد؟

    • 1401/3/13

      سلام. نمونه سوالات معمولا کمک می کنند. یا براساس منبع هستند که بیش از 60 درصد کمک می کنند. و یا براساس منابع با سرفصلهای مشابه طراحی شده که باز هم می تواند کمک کند. اگر منبع درسی بطور کلی تغییر کرده، نمونه سوالات قدیمی شاید تاثیر بیست درصدی داشته باشه

  7. برای امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور چه((تعداد ))سوالات نیمسال گذشته خوانده شود؟؟؟؟؟آیا دوسه سال گذشته باشدیابیشر؟؟؟

    • 1400/9/19

      سلام. هرچه بیشتر بهتر.به دلیل اینکه چند ترمی هست که به دلیل شرایط کرونایی، سوالات سراسری وجود ندارد، شما بتوانید حداثل ده سری نمونه سوال کار کنین خیلی خوبه.

  8. سلام واسه مهمان شدن چه دائم چه متغیر چقدر به شهریه اضافه میشه اگه میشه یه مثال ازش بزنید ممنون میشم.

    • 1400/8/1

      سلام. شهریه تغییر زیادی نمی کند. فقط اگر به مراکز استان مهمان می شوید، شاید تغییر کوچکی در شهریه ثابت شما داده شود

  9. سلام یکی از دوستام برام انتخاب واحد کرد والان برگه انتخاب واحدمو هم گم کردم چور میتونم بفهم چه دروسی برام انتخاب شده ؟

    • 1399/10/24

      سلام. وارد سیستم گلستان شوید/ قسمت اطلاعات جامع دانشجو
      در انجام ترم مدنظر خود را انتخاب کرده و سپس دروس ترمتون رو مشاهده کنید.

  10. ایا امتحانات پیام نور همیشه تستیه

    • 1399/9/13

      سلام. خیر، دانشگاه پیام نور امتحانات تستی - تشریحی و حتی امتحانات تمام تشریحی هم دارد. همچنین فعلا که امتحانات بخاطر کرونا در اختیار اساتید است و به هر نحوی ممکن است ارزشیابی صورت پذیرد.

  11. سلام من مترجمی زبان پیام نور قبول شدم.اما نه برنامه کلاسی هفتگی دارم یعنی دانلود میشه ولی بازنمیشه. نه میدونم استادهام کیاهَستن.نه اینکه امتحانات آنلاین به چه روشی و چجوری برگزارمیشه. هیچکس هم نیست ازش راهنمایی بخوام. میشه شما راهنمایی کنید ممنون می‌شم

    • 1399/8/9

      سلام. گزارش 101 گلستان رو میتونین بگیرین یا سایت سهبای پیام نور رو جستجو کنین ویا در اینترنت جستجو بفرمایید سایتهای مهم پیام نور ، ممکنه کمکتون کنه

  12. سلام من دتنشجوی رشته حقوق هستم آیا خواندن کتابهای راه و پیام برای قبولی بانمره بالا کافی است

    • 1399/3/23

      سلام. به همراه نمونه سوالات می تواند قبولی شما را در امتحانات تضمین کند

  13. سلام.من تا امتحان فیزیک پایه دو ام سه هفته بیشتر وقت ندارم.اگر به نظرتون تو همین مدت کم بشینم و بخونم میتونم بدون نمره ای که استاد میده یا همون هشت نمره امتحان رو پاس کنم؟ینی الان تو این زمان کم بهترین کاری که میتونم بکنم چیه؟تورو خدا زودتر جوابمو بدین. مخصوصا کسایی که این درس رو پاس کردن تجربه شون خیلی برام اهمیت دارع!!

    • 1399/2/30

      سلام. بله،صد درصد می توانید در مهلت باقیمانده خودتون رو آماده کنین. نگران نباشین و سعی کنین از نمونه سوالات نیز استفاده کنید

  14. ممنونم از محبتتون لطف کردین پاسخ دادین
    عذر میخوام شنیدم که چون امتحانات آنلاین هست ممکنه زمان پاسخگویی رو کوتاه کنن یعنی فقط برای پاسخ دادن به سوالات نیم ساعت وقت داریم که این موضوع نگران کننده ست قاعدتاً افت نمره خواهم داشت
    آیا این موضوع صحت داره که زمان پاسخگویی رو کم میکنن؟

    • 1399/2/27

      سلام. برای اینکه مراجعه به کتاب یا جزوه صورت نگیره احتمالش هست این اتفاق بیوفته
      ولی خب هنوز کامل مشخص نشده

  15. سلام ، روز بخیر
    عذر میخوام با توجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا امتحان ها به صورت آنلاین برگزار میشن ، پس قاعدتاً توی مدت زمان امتحان هم تغییراتی ایجاد میشه ، هنوز مشخص نشده چقدر برای پاسخگویی به سوالات وقت داریم

    • 1399/2/26

      سلام. طبق اعلام دانشگاه تاریخ و ساعت امتحانات همان قبلی ها هست، ولی خب اساتید با هماهنگی دانشجویان می توانند تاریخ و ساعت امتحانات را تغییر دهند

  16. با عرض سلام، برای انتخاب محل امتحان تا 24 اردیبهشت زمان گذاشته شده است در حالیکه هنوز زمان امتحانات قطعی نشده، پس چگونه می شود انتخاب کرد که کجا می خواهیم امتحان دهیم، ابتدا باید زمان امتحانات قطعی شوند سپس ما بدانیم در آن تاریخ کجا هستیم و اعلام کنیم، لطفا در این خصوص بفرمایید که چه باید کرد؟

    • 1399/2/15

      سلام. با توجه به شرایط و قراین، به نظر می رسد امتحانات دانشگاه پیام نور در همان زمان های قبلی بدون تغییر برگزار خواهد شد

  17. سلام خسته نباشيد
    من دانشجوي مشاوره هستم امروز براي خريد كتاب مراجعه كردم بهم گفتن تنها كتابهاي راهنما كفايت ميكنه
    سوالم اينه كه آيا ميتونم اعتماد كنم و فقط راهنما بحونك؟!

    • 1398/11/10

      سلام. من این موضوع رو پیشنهاد نمی کنم. اما در کل داشتن کتاب راهنما و بررسی نمونه سوالات شما ، تا 70 درصد قبولی شما رو تضمین میکنه

  18. سلام. نحوه برگزاری دو امتحان همزمان چگونه است؟ آیا وقت مثلا 60 دقیقه بین دو امتحان نصف میشه؟ یعنی هر درس نیم ساعت وقت داریم که پاسخ بدیم؟

    • 1398/11/5

      سلام. با اطلاع به مراقب امتحان، دو برگه امتحان برای شما در یک محل ارائه می شود و شما همانجا دوتا امتحان را می دهید. زمان هرکدام جداگانه محاسبه می شود

  19. سلام من ١٤ سري از نمونه سوالات درس انقلاب اسلامي ايران را خوندم ايا نمره قبولي ميگيرم؟

    • 1398/10/27

      سلام. ان شاالله قبول می شوید

  20. با سلام با توجه به حوادث اخیر واسترس و مشکلات این ایام وبوجود امدن حوادث تلخ دانشجویان وخانوادها طی این دو هفته واقعا ناراحتی واسترس داشتند ونتوانستند امتحاناتشان را خوب مطعالعه کنند وواقعا نمرات خوبی نگرفتند خواهشمند است برنامهای جهت این مشکل اراعه شود تا ارفاقی یا امتحانی برای دروس افتاده دانشجویان برقرار شود در پیام نور متشکرم

  21. سلام خسته نباشین .میخواستم بدونم که صرفا با خوندن نمونه سوالای سال های گذشته میشه نمره ی خوبی گرفت؟

    • 1398/10/10

      سلام. کافیی نیست و بهتر است شما منبع یا جزوه رو هم یک بررسی بکنین

  22. سلام من موقع انتخاب واحد شهریه ثابت رو پرداخت کردم همه مراحل رو رفتم بعد یادم میاد اعمال تغییرات زدم و بعد صفحه پرید منم دیگه متاسفانه چک نکردم! الان که امتحاناته میگن شما ثبت نام نکردین!!! ایا هیییییییچچچچ راهی هییییچ کدی هیییچ چیزی نیست که من بتونم خارج از نوبت حتی اگه شده ۳ تا کتاب رو بگیرم؟

    • 1398/10/1

      سلام
      اگر درسی برای شما ثبت نشده عملا امکان پذیر نیست
      با کارشناس رشتتون مشورت کنین
      شاید بتونه کمکتون کنه

  23. سلام خسته نباشید لطفا راهنماییم کنین. اگه یه نفر معدلش تو سه ترم اول خیلی بد بشه تو ترمای بعد جبرانش ممشه کرد؟من رشتم شیمی هستش

    • 1398/10/1

      سلام. بله کاربر گرامی
      فرصت شما زیاد است و می توانید جبران نمایید

  24. با سلام من دانشجو رشته روانشناسیم میخواستم بدونم من برا میانترمام نصف کتابامو خوندم برا پایان ترم فقط نمونه سوال ۸ سری بخونم قبول میشم ؟!

    • 1398/10/1

      سلام. بله ان شاالله

  25. سلام.خسته نباشید ببخشید برا امتحان اخلاق اسلامی خوندن نمونه سوال برای قبولی کافیه؟امتحان تخصصیم هم همون روزه لطفا راهنمیاییم کنید

    • 1398/9/29

      سلام. برای دروس عمومی اگر چند نیمسال را بخوانید احتمال قبولی بالای 50 درصد است

  26. سلام من درس ورزش 1 رو برای تابستان برداشتم. دانشسگاه این درس رو که عملی هم هست ارائه کرده ولی برنامه کلاسی مشخص نیست. توی سهبا که میرم هنوز برنامه ای نذاشتن و دانشگاه از امروز تا 11 مرداد هم تعطیله.
    آیا کلاسها در زمان تعطیلات دانشگاه برگزار نمیشه و بعد از 11 مرداده؟
    از کجا بفهمم کلاسها چه روزی برگزار میشه؟
    ممنون

    • 1398/4/22

      سلام.کاربر گرامی
      سایت دانشگاه خود را بررسی کنید. احتمالا برنامه کلاسی درسایت دانشگاتون درج شده باشد

  27. سلام. ببخشید آیا دانشگاه به من اجازه میده ترم بهمن 98 دروس پیش نیاز رو رعایت نکنم و عربی 5 و عربی 6 رو با هم بردارم تا در تابستان 99 با 8 واحدی که میمونه فارغ التحصیل بشم؟ چون این 8 واحدی که تابستون 99 میخوام بردارم هم پیش نیاز دارن.

    • 1398/4/9

      سلام.معمولا این اتفاق نمی افته مگر ترم اخر باشین. با کارشناس رشته خود مشورت کنید، احتمالا بتوانند کمکتان کنند

  28. سلام
    من کتاب شبیه سازی اماری برای درس روش های عددی پیدانکردم.چیکارکنم؟کجامیتونم پیداش کنم

    • 1398/3/30

      سلام.کاربر گرامی
      ما نیز نداریم. بهتر است در اینترنت جستجو نمایید

  29. سلام
    آیادانشگاه پیام نوربدون کنکور برای ترم مهر در رشته حقوق در مقطع کارشناسی در تهران دانشجو میگیرد

    • 1398/3/29

      سلام.
      باید دفترچه رو بررسی کنید. همچنین از الان شما می توانید درخواست خود را ارائه دهید. از طریق سایت سنجش

  30. سلام خسته نباشید.ببخشید برا امتحان فیزیک عمومی 1 چکارکنم بدون نمره ی میانترم پاس بشم.تو رو خدا راهنماییم کنید

    • 1398/3/29

      سلام.کاربر گرامی
      اگر نمره میانترم ندارید و درس شما واحد عملی هم ندارد، نمره نهایی شما اینجوری محاسبه می شود. نمره برگه ضرب در 10 و سپس تقسیم بر 6
      برای درس فیزیک یک روی مثالهای حل شده خود کتاب بیشتر تمرین کنید

  31. سلام من دانشجوی رشته حسابداری هستم اصول حسابداری ۳رو امتحان دارم یکبار این درس رو افتادم دیگه نمیدونم چجوری یادش بگیرم کلافه شدم اگ میتونید راهنمایی ام کنید

    • 1398/3/26

      سلام.کاربر گرامی
      شما اگر نمونه سوالات دوره های قبل را بررسی کنید، همچنین مباحث و قسمتهای توضیح داده شده خود کتاب را هم یک بررسی بکنید، احتمال قبولی شما بالاست

  32. سلام برای درس اقتصاد کلان چه کار کنم نمره خوبی بگیرم یکشنبه این هقته امتحان دارم خیلی سخته راهنمایی کنید

    • 1398/3/23

      سلام.کاربر گرامی
      بررسی نمونه سوالات نیمسالهای قبل کمک بزرگی به شما خواهد کرد

  33. ببخشید مجددا مزاحم شدم.
    اگه استاد نمره عملی رو نذاره درس حذف میشه یا صفر ثبت میشه؟
    برای ثبت نمره استاد تا کی مهلت داره؟

    • 1398/3/1

      سلام.
      اگر نمره عملی چیزی براش ثبت نشه، به منزله نمره صفر است. نمره صفر عملی مقدار زیادی از نمره نهایی کم می کند

  34. سلام... ببخشید مزاحم شدم یک سوال داشتم که ممنون میشم پاسخ بدین.
    من این ترم درس 2 واحدی کارگاه مقاله نویسی داشتم که یک واحدش عملی و یک واحد تئوریه. استاد میان ترم رو از 8 بهم 5 داده... توی سیستم گلستان قسمت نمره عملی خالیه در صورتی که من برای کار عملی یک مقاله بهشون دادم. میخواستم بدونم نمره عملی رو هم باید یده یا نه همون میان ترم کافیه که درس من حذف نشه. اگه نمره عملی نده درس من تکلیفش چیه حذف میشه؟؟
    ممنون

    • 1398/2/31

      سلام.کاربر گرامی
      شاید هنوز نمره عملی شما ثبت نشده است. تا چند روز دیگر اگر ثبت نشد، حتما پیگیری کنید که علت ان چیست؟
      زیرا نبود نمره عملی باعث کاهش شدید نمره نهایی شما می شود.

  35. سلام و تحیت مجدد
    "از سرعت پاسخ گویی و احساس مسئولیت تان افتخار می کنیم."
    همان گونه که در سوال قبلی به محضرتان عرض شد ما و تعدادی از دوستان یکی از دانشگاه های پیام نور کشور با این مشکل مواجه شده ایم که از طرفی دانشگاه مربوطه طی تماس تلفنی گفته اندکه باید واحدهای مابازای پایان نامه را در ترم جداگانه ای اتنخاب کنید! و از طرفی دیگر ما در سامانه گلستان این واحد ها رو بدون هیچ مشکل و خطایی ثبت نموده ایم!
    ازجهتی دیگر ترم آخر ارشد حقوق جزا هستیم.آیا اگر بنا براقتضائات سامانه که هیچ خطایی نداده واحدهای اشاره شده(2واحد سمینار2 و 2واحدحقوق جزای اختصاصی2آموزش محور) رو حذف نکنیم مشکلی در آزمون های پاپانی دروس مذکور نخواهیم داشت؟ دیگر آنکه مگر ملاک انتخاب واحد ثبت واحد در سامانه گلستان نیست پس چرا مبحث حذف این واحدها را بر مبنای بخشنامه جدید مطرح می کنند!؟در صورتی که این بخشنامه در سامانه قابلیت اعمال شده ای ندارد چراکه اگر داشت انتخاب واحدهای مربوطه انجام نمی شد... بسیار از راهگشایی و راهنمایی تان سپاسگزارم.

    • 1397/11/22

      باسلام مجدد و تشکر از لطف شما
      متاسفانه برخی بخشنامه ها بعد از شروع انتخاب واحد اعلام می شود . این بخشنامه ها در انتخاب واحد اعمال نشده و بعد توسط کارشناسان به دانشجویان اعلام می شود. موردی که شما می فرمایید صحیح است و باید از همان ابتدا به دانشجو اعلام شود که همچین محدودیتی وجود دارد. براساس پیگیری هایی که کردیم مشخص شد شما تنها نیستید و دانشجویان زیادی از اقصی نقاط کشور همچین مساله ای دارند. کارشناسان مربوطه پاسخ داده اند که این مورد توسط کارشناسان خود دانشگاه باید حل شود، ممکن است یک دانشگاه ایرادی نگیرد و دانشجو بتواند هم امتحانات را بدهد هم پروژه یا سمینار را داشته باشد. ولی ممکن است در پایان ترم استاد درس سمینار از دانشجو نپذیرد و یا نمره او اصلا در سامانه ثبت نشود. باز هم می تونم راهنمایی کنم که با کارشناس رشتتون مشورت کنین، شرایطتتون رو بهش بگین و ازش بخاین که اگر راهی داره کمک کنه

  36. سلام ودرود.تقدیر و تشکر از بابت پاسخ به سوالات
    دانشجوی ترم آخر ارشد حقوق جزا و جرم شناسی دانشگاه پیام نور هستم.این ترم(2-97) چهارده واحد باقی مانده رو اخذ کردم اما از دانشگاه تماس گرفتند که بخشنامۀ جدید اومده و شما باید واحدهای سمینار2 و حقوق جزای اختصاصی2 آموزش محور رو حذف کرده و این واحدها رو در ترم بعد اخذ کنید!!آیا این مسئله با فلسفۀ وجودی دانشگاه پیام نور در راستای تسهیل روند تحصیلات دانشجویان مناسبتی دارد!!؟؟ با احترام

    • 1397/11/21

      سلام و سپاس از لطف شما
      کاربر عزیز
      مساله ای که می فرمایید کاملا صحیح است و خب شما هم حق دارید. اما مدتی است که دانشجویان ارشد پروژه ها رو بموقع تحویل نداده و دلیلش رو سنگین بودن دروس اعلام می کنن. دانشگاه تصمیم گرفته که برای دانشجویان محدودیت اخذ درس ایجاد کند. البته اگر از لحاظ سنوات تحصیلی و سربازی به مشکلی می خورید می توانید نزد کارشناس رشته رفته و با او صحبت کنید تا محدودیت را برای شما بردارد

  37. "سلام و تحیت"
    واحدهای ترم دوم 97 کارشناسی ارشد رشته حقوق جزا و جرم شناسی،غالبا به نحوۀ عادی ارائه شده اند در حالی که امکان حضور ما درکلاس به جهت بعد مسافت مقدور نیست! این در حالی است که کل واحدهای سه ترم قبل کلا الکترونیکی بودند.
    لطفا در این باره راهنمایی بفرمایید. باسپاس

    • 1397/11/5

      سلام.کاربر عزیز
      برین پیش کارشناس رشتتون و ازش بخاین در صورت امکان کلاسها رو بصورت الکترونیکی هم ارائه بدن. معمولا در هر ترم و براساس امکانات دانشگاه، تعدادی دروس بصورت الکترونیکی ارائه می شود که ممکن است ترم بعد این امکان نباشد و حضوری برگزار شود

  38. سلام خسته نباشید آیا می توان 2تا امتحان الکترونیکی به صورت همزمان داد؟

    • 1397/10/30

      سلام.کاربر گرامی
      برای امتحانات الکترونیکی راه کار خاصی وجود ندارد. مگر خود مسئولین دانشگاتون راهی در نظر گرفته باشند. بهتر است از کارشناس رشته خود سوال کنید

  39. سلام.. من معدلم 14 ولی میخام بیشتر بشه. این امکان هست که واحدایی که پاس کردم رو دوباره امتحان بدم؟ و اینکه برای انتخاب واحد این شرایط وجود داره که خطای پیش نیاز رو برای بعضی واحد ها بردارن و همنیازش کنن؟؟

    • 1397/10/24

      سلام.کاربر گرامی
      امکان اخذ مجدد دروس پاس شده وجود ندارد، مگر معدل شما از حد معیار هم کمتر باشد. خطای پیش نیاز زمانی برداشته می شود که شما یکبار درس برداشته اید اما نتوانسته اید پاس کنید

  40. سلام خسته نباشید.
    ببخشید برا امتحان فارسی عمومی1خوندن نمونه سوال کفاف نمره قبولی رو میده.لطفا جواب بدید خیلی واجبه

    • 1397/10/20

      سلام.کاربر گرامی
      خوندن تنها نمونه سوال برای دروس عمومی احتمال قبولی حدود 60 درصدی دارد.ولی خب کلا توصیه می شود حتما خود کتاب یا منبع رو هم برای امتحانات مطالعه کنین

  41. باسلام.ببخشید اگه امتحان پایانترم بیفتیم روی معدل تاثیر داره;اگه نریم وحذف بشه چی؟؟

    • 1397/10/2

      سلام.کاربر گرامی
      نمرات ردی تنها در معدل ترم تاثیر دارد. در معدل کل محاسبه نمی شود. اگر در جلسه امتحان پایان ترم شرکت نکنید، درس حذف خواهد شد و نمره ای برای ان درنظر گرفته نمی شود.

  42. سلام.ببخشید خواهش میکنم جواب بدید ترم یکم من بدلیل تصادف خیلی از مطالعه عقب افتادم ایا برا پایانترم ریاضی خوندن مثالا کافیس یا باید تمریناهم خوند.خواهش میکنم راهنماییم کنید

    • 1397/9/26

      سلام.کاربر گرامی
      خواندن مثالها به نظر من و براساس تجربه کفایت نمره قبولی شما را می کند. نمونه سوال چند دوره هم کار کنید، ان شاالله با نمره خوبی قبول خواهید شد

  43. سلام رشته من شهرسازی هست حجم کتاب ها زیاد آیا برای معدل خوب حتما باید کل کتاب هارو بخونم یا چند تا نونه سوالات ببینم میتونم تو امتحان نمره خوب بیارم؟ با تشکر

    • 1397/9/1

      سلام.کاربر گرامی
      برای کسب نمره خوب مطالعه کتاب و مثالهای آن ضروری است.

  44. سلام من دانشجو جدیدالورود رشته حسابداری پیام نورم میشه بگین برا ترم اول هرکتابو باید ازاول تا اخربخونم یا خودشون میگن تا کجا بخونین؟

    • 1397/7/18

      سلام.کاربر گرامی
      در لیست وضعیت منابع رشته شما، بخش های حذفی هر کتاب در صورت وجود نوشته شده است

  45. سلام روزتون بخیر باشه یه سوالی که برام پیش اومده اینه که نمونه سوال برای میانترم هم هستن یا فقط برای پایان ترمه؟!؟ دانشجوی جدید الورود هستم و نمیدونم از شروع کلاسا تا میانترم فقط کتاب بخونم یا سوال حل کنم!!!

    • 1397/6/31

      سلام.کاربر گرامی
      نمونه سوالات برای میانترم بیشترین استفاده را دارند. چون اغلب اساتید براساس نمونه سوالات نیمسالهای قبل سوالات خود را طرح می کنند. به گونه ای که برخی اساتید می گویند مثلا 5 نیمسال قبل را برای میانترم مطالعه کنید. بنظر من شما همزمان با کلاس یا جزوه پیش بروید و نمونه سوال هم کار کنید. اینگونه می توانید بفهمید در هر فصل از کتاب چه بخش هایی سوالات بیشتری دارد و به اصطلاح کتاب را حجم بندی کنید

  46. سلام
    من بعد مدتها میخوام برم کارشناسی فیزیک بخونم و شاغل هم هستم میخواستم یه راهنمایی کنید که شاید خیلی از کلاسها رو نرسم برم ولی خودم میتونم بخونم ازاین نظر مشکلی بوجود نمیاد واسم ممنون میشم راهنمایی کنید

    • 1397/5/13

      سلام.کاربر گرامی
      در پیام نور شرکت در کلاسهای تئوری الزامی نیست، اما کلاسهای عملی را باید شرکت کنید.

  47. سلام بچها من این ترم الف شدم پیامنور میگن تو شهریم تخفیف میدن ،درسته؟

    • 1397/4/17

      سلام.درسته کاربر گرامی
      ما هم شنیدیم این موضوع رو
      مثل اینکه نیاز به تائید مرکز داره و در این صورت مزایایی داره

  48. سلام نمره قبولی ترم تابستون چقد
    شهریش چطوره اول باید ثابت پرداخت کرد بعد انتخاب واحد کرد؟ازکی شروع میشه

    • 1397/3/27

      سلام.کاربر گرامی
      نمره قبولی در ترم تابستان با ترم های دیگر فرقی نمی کند. نصف شهریه ثابت دریافت می شود و معمولا بین 5 روز یا یک هفته بعد از امتحانات پایان ترم دوم ، انتخاب واحد ترم تابستان شروع می شود

  49. ببخشید بارم بندی سوالات تستی پایان ترم
    یکسان؟

    • 1397/3/23

      سلام.کاربر گرامی
      بارم بندی درسی با درسی دیگرمتفاوت است. اما در یک امتحان تمام سوالات تستی از یک بارم پیروی می کنن

  50. ببخشید بارم سوالات تستی پایان ترم چطور
    وقتی 30سوال و مجموع12نمره
    میخام بگم بارم سوالات یکسان؟

    • 1397/3/23

      سلام.کاربر گرامی
      در یک امتحان بارم همه سوالات یکسان است

  51. سلام سایتتون عالیه
    فقط یک سوال من تقریبا یک ماه پیش سوالات یه درس رو دانلود کردم متوجه نشدم سوالات حذف شد برای گرفتن مجدد لینک الان دوباره باید هزینه پرداخت کنم؟

    • 1396/10/6

      سلام و تشکر از شما
      کاربر گرامی، مشکل خود را با ذکر نام و نام خانوادگی و کد درسی که دریافت کرده اید از طریق بخش پشتیبانی برای واحد پشتیبانی ارسال کنید تا بررسی کنیم

  52. سلام ورودی جدید هستم وچند تادرسم وقتی نمونه سوال دانلود کردم کلا یک دوره نمونه سوال داشت .شما میتونید کمکم کنید که چطوری میشه نمونه سوال بیشتری دانلود کنم . کد درسهام با ترم های قبلی فرق میکنه .درسهای متون حقوقی 2 حقوق جزایی 1212351 - و درس حقوق اساسی (3) 1223244 - تجارت 3 اسناد تجاری 1223243 - مدنی 5 حقوق خانواده 1223249 - مدنی 1 لشخاص و حمایت از محجورین 1223222 . ممنون میشم راهنمایی کنید که کدوم یک از این درسهای بالا که گفتم با درسهای ترم قبل یکی هست ولی کد درس فرق کرده .ممنون از همکاری خوبتون و سایت خوبتون

    • 1396/10/1

      سلام.کاربر گرامی، با توجه به دروس اشاره شده رشته شما باید حقوق باشد. پیشنهاد می شود وارد رشته خود در سایت شوید و لیست وضعیت منابع مربوط به ورودی خود را به همراه لیست وضعیت منابع ورودی های قدیمی تر را دانلود کنید. نام دروس را با هم تطابق دهید و اگر منابع آنها یکسان بود می توانید کد درسهای ورودی قبل را یادداشت و نمونه سوال آنها را دریافت کنید

  53. از چه بخش های زبان خارجه سوال میاد؟؟ممنون میشم سریع جواب بدیم

    • 1396/8/30

      سلام.کاربر گرامی، برای فهم دقیق این موضوع بهتر است که نمونه سوالات درس مذکور را از سایت دانلود کنید. در این صورت می توانید بخش ها و موضوعات مهمی که بیشتر در امتحان می آید را براحتی بفهمید

  54. سلام خلاصه ای حقوق بین الملل عمومی ۱ رو میخواستم کتابش خیلی زیاده نمیشه خوند

    • 1396/8/30

      باسلام.کاربر گرامی، تمرکز اصلی سایت برروی نمونه سوالات می باشد. جزوات قرار گرفته هم تنها جهت استفاده بیشتر کاربران در سایت قرار دارد. با این حال درخواست شما برای بررسی به تیم آموزشی سایت ارائه می شود، ولی امکان تهیه آن در مدت زمان کم وجود ندارد و بعید است برای این ترم برسد

  55. باسلام ،من ترم 1ارشد حسابداری هستم،برای درس مدیریت حسابداری دو کتاب معرفی شده من هردو راباید مطالعه کنم یا یکی کافی هست ویکی را انتخاب کنم

    • 1396/8/30

      سلام.کاربر گرامی، اگر در لیست وضعیت منابع رشته شما، نام دو کتاب درج شده باید هر دو کتاب را برای امتحان پایان ترم مطالعه نمایید

  56. سلام میشه بگید از کجا بفهمیم کدوم درسا پیام نور رشته مدریت بازرگانی به صورت تست یا تشریحی است

    • 1396/8/21

      سلام.کاربر گرامی
      شما برای اطلاع از تستی یا تشریحی بودن دروستان باید لیست وضعیت منابع رشته خود را بررسی کنید

  57. سلام میشه بگید من از کجا باید بفهمم که کدام درس های پیام نور به صورت تستی و کدوما به صورت تشریحی

    • 1396/8/21

      سلام.کاربر گرامی
      در لیست وضعیت منابع رشته شما، نام دروس به همراه اینکه آیا تستی هستند یا تشریحی و یا هردو آمده است. اطلاعات دیگری مثل نام منبع درس و ... نیز در لیست وضعیت منابع آمده است

  58. سلام خسته نباشید.من ترم یک حقوق هستم.کلاس هارو به دلایلی نتونستم شرکت کنم و الان نمیدونم امتحانات از جزوه هستند یا از کتاب؟اگه از کتاب هست پس معنای"آزمایشی یا درسنامه"در جدول منابع چیه؟لطفا راهنمایی کنید اصلا نمیدونم باید مراجعه کنم به دانشگاه دنبال جزوه یا ن به کتاب اکتفا کنم

    • 1396/8/18

      سلام.کاربر گرامی، اگر در لیست وضعیت منابع قید شده بدون منبع ، آنجاست که باید براساس جزوات ارائه شده استاد مطالعه کنید. اما اگر کتاب معرفی شده، منبع امتحان همان کتاب است و جزوات تنها نقش راهنمایی و کمک را برای شما ایفا خواهد کرد

  59. سلام من ترم اولی دانشگاه میام نورهستم رشته حقوق..میخواستم بدونم درس زبان خارجه ازچه قسمت هایی سوال طرح میشه؟

    • 1396/8/9

      سلام.کاربر گرامی، برای اینکه بفهمید کدام قسمت های کتاب از اهمیت بیشتری در امتحان برخوردار است ، پیشنهاد می شود که نمونه سوالات نیمسال های قبل آن را بررسی کنید. با این کار و با بررسی چند نیمسال، بخش های مهم کتاب را براحتی تشخیص خواهید داد

  60. سلام من در مقطع کارشناسی دانشجو حقوق پیام نور بودم حالا می خوام بدونم تاثیر نمونه سوالات در مقطع ارشد هم به همان اندازه تاثیرگذار و مهم است

    • 1396/7/21

      سلام.کاربر گرامی
      در مقطع ارشد نیز همانند مقطع کارشناسی امتحانات سراسری برگزار می شود. از این رو تمرین نمونه سوالات ادوار گذشته کمک بسیاری به آمادگی برای امتحان می کند.

  61. سلام و درود خسته نباشید. می خواستم بدونم آیا حقیقت داره که تمامی آزمون های پایان ترم پیام نور در تهران طراحی شده و به صورت نهایی برگزار میشن؟

    • 1396/7/16

      سلام.کاربر گرامی، در دانشگاه پیام نور تمامی امتحانات پایان ترم که آزمون کتبی دارند بصورت سراسری برگزار می شود. سوالات نیز معمولا توسط سازمان مرکزی پیام نورکه در تهران می باشد طراحی و منتشر می شود

  62. سلام من دانشجوی زبان هستم و در ترم جدیدم دروسی دارم که کاملا امتحاناتش تشریحی می باشند و من هم نوشتار انگلیسیم ضعیف است و اگر پاسخ ها و جملاتم را غلط بنویسم ولی مفهوم را برسانم نمره میگیرم یا خیر؟و سوال دومم که نمونه سوالی ازین درس ها دیدم که فقط ۳ سوال ۴ نمره ایی داشت درصورتیکه باید۳۰ نمره باشد پس بقیه نمره را از کجا میگیریم؟ میخواستم بدونم این درس ها چگونه بارم بندی می شوند؟

    • 1396/7/2

      سلام.کاربر گرامی، پاسخ سوال شما کاملا بستگی به استادی دارد که تصحیح می کند، گاها دیده شده استاد قبول کرده جواب دانشجو رو و بیشتر دیده شده که جواب رو قبول نکردن و یا بارم کمی به او داده اند. در مورد دروس در پیام نور در کل یک نکته را دقت کنید. بارم برگه هر چه که باشد در نهایت بر مبنای نمره 14 در نظر گرفته می شود که 6 نمره مابقی به میانترم و سایر فعالیت های کلاسی دانشجو دارد

  63. با سلام می خواستم بگم ایا منی که رشته حقوق خوندم اگه بخوام روانشناسی هم بخونم به نظر شما رشته خوبیه یا نه

    • 1396/6/4

      سلام.کاربر گرامی، به نظر بنده این حرکت بسیار هوشمندانه و مفید است. به دلیل اینکه اگر شما ان شا الله ادامه تحصیل داده و وکیل شوید، با دانشی که از طریق روانشناسی بدست می آورید بسیار بهتر عمل خواهید کرد و کمک بزرگی در بهبود فعالیت شما خواهد داشت.

  64. سلام.خوب است.به جزئیات پیروزی درهررشته اشاره کنید.

  65. سلام من یه امتحانم رو 19 و 65 شدم یعنی یدونه غلط داشتم اگه اعتراض کنم بهم اون ۰.۳۵ رو نمیدن؟

    • 1396/3/20

      سلام. کاربر گرامی، در صورتی که اشتباه شما در سوالات تستی باشد احتمال این قضیه کم است، زیرا برگه ها بصورت سیستمی تصحیح و نمره دهی می شود و امکان ارفاق در سوالات تستی نیست، مگر سوالی اشتباه باشد که در آن صورت اگر اعتراض کنید بررسی خواهند کرد

  66. درس مدیریت استراتژیک مدیریت دولتی گرایش توسعه منابع انسانی با کد 1218580 با کد مدیریت استراتژیک کد 1218191 یکسان است؟

    • 1396/3/16

      سلام.کاربر گرامی، منابع دروس اشاره شده یکسان می باشد

  67. سلام
    چرا رشته علوم اقتصادی ورودی ۹۵رو در لیست هاتون ندارین
    برای درس ریاضیات ۲ این رشته چه منبعی رو برای نمونه سوال دارید؟

    • 1395/10/16

      باسلام.کاربر گرامی، کد درس مورد نظرتان را در قسمت جستجوی سایت وارد کنید تا آن را بیابید.رشته های جدید دانشگاه پیام نور که در ابتدای نیمسال اول 96-95 به دانشگاه پیام نور اضافه شده اند ، در ابتدای ترم بعد به سایت اضافه خواهند شد

  68. ما که ترم اخرمونه،ولی انصافا میانترم خیلی خوبه،شما ترم پایینیا حتما شرکت کنین

  69. ما پیام نوری ها خیلی کارمون سخته انصافا،یک کتاب 500 صفحه ای و چجوری بخونیم برا امتحان

  70. درسته میانترم و راحت نمره میدن ، ولی اینقد استادا سخت میگیرن که بازم نمره خوب نمیشه اورد.کلا همیشه یجای کار میلنگه

  71. پیشنهادای خوبیه ، مخصوصا سوالای تشریحی

  72. منکه امتحانای میانترم و یا نمیرم یا نمیخونم.ولی دوستام میگن خیلی راحته ،باید از ترم بعد جدی تر بگیرم

    • 1395/9/20

      سلام.دوست عزیز، امتحانات میانترم کلا برای کمک به دانشجویان است.با داشتن نمره میانترم با خیال راحت تر در جلسه امتحان شرکت می کنید

  73. مرسیییییییییی از راهنماییاتون

  74. باسلامضمن تشکر اززحمات بى درىغ شما من سوالات حقوق تجارت (١) تاجر و اعمال تجارى با کد 1223223-01 و کلىات حقوق جزا باکد1223219-01 را پىدانکردم لطفا راهنماىى بفرماىىد

    • 1395/9/19

      سلام.دوست عزیز ، لطفا رشته خود را نیز ارسال کنید

  75. باسلام.من ارشد فراگیرپیام نور مهندسی صنایع گرایش مدیریت مهندسی ثبت نام کردم.نتونستم نمونه سوالات رشتمو پیدا کنم.میشه لطفا راهنمایی کنید

    • 1395/9/19

      سلام.کاربر گرامی ، لطفا نام و کد دروسی را که می خواهید ارسال کنید تا برررسی کنیم

  76. منم مثل سارا خانوم رشتم علوم تربیتیه،ورودی 95 هستم
    امتحانات میانترم که راحت بود ، استادا هم خوب نمره دادن ،خدا کنه پایان ترم هم همینجوری باشه

  77. tashrihia ro ostada nomre midan?
    pas testia chi?

    • 1395/9/18

      سلام.دوست عزیز،در امتحانات پایان ترم بخش تستی بصورت سیستمی تصحیح می شود و از طریق سیستم گلستان چند روز بعد امتحان نتیجه آن اعلام میشود.اما بخش تشریحی توسط خود اساتید درس در دانشگاه تصحیح می شود

  78. big like

  79. خیلی ممنون بابت راهنماییتون.من خودم علوم تربیتی ورودی جدیدم.مونده بودم نمونه سوال درسامو چجوری پیدا کنم.

  80. ممنون از مطلب مفیدتون
    واقعا همینطوره...