PNUEB

افتتاح مرکز زبان فارسی برای دانشجویان خارجی دانشگاه پیام نور

1395/6/4
923
0
مرکز زبان فارسی دانشگاه پیام نور نیز با هدف گسترش زبان فارسی و جذب دانشجویان خارجی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری کتابخانه الکترونیکی پیام نور (pnueb): دکتر رستمی ابوسعیدی با عنوان اینکه 500 عنوان محتوای جدید الکترونیکی با هدف توسعه آموزش های مبتنی بر فناوری اطلاعات، در هفته دولت رونمایی می شود اظهار داشت: تا آغاز سال تحصیلی جدید،در مجموع 1531 عنوان محتوای الکترونیکی در دانشگاه پیام نور رونمایی خواهد شد.
 

رئیس دانشگاه پیام نور در مراسم افتتاح 60 پروژه عمرانی این دانشگاه به صورت همزمان از طریق ویدئوکنفرانس در سراسر کشور صورت گرفت، اظهار داشت: از حدود 400 پروژه عمرانی نیمه تمام دانشگاه، 59 پروژه در دهه فجر سال گذشته افتتاح شد و 60 پروژه دیگر نیز در هفته دولت افتتاح می شود.
وی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور برای تکمیل نزدیک به 270 پروژه نیمه تمام باقی مانده نیازمند کمک دولت است، افزود: با توجه به گستردگی دانشگاه پیام نور در سراسر کشور انتظار می رود فرمانداران در قالب ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه و اعتباری که در بعد آموزشی و فرهنگی به مناطق محروم تعلق می گیرد، به دانشگاه پیام نور جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام در مناطق محروم کمک نمایند.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم گسترش زبان فارسی اظهار داشت: مرکز زبان فارسی دانشگاه پیام نور نیز با هدف گسترش زبان فارسی و جذب دانشجویان خارجی افتتاح می شود.
دکتر رستمی ابوسعیدی ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی این مرکز و با توجه به گستردگی دانشگاه در 64 کشور خارجی ،بتوانیم برای دانشجویان خارجی، علاقمندان به زبان فارسی و گردشگران دوره های آموزشی آنلاین برگزار نماییم.
وی در ادامه به برنامه این دانشگاه برای توسعه زبان و ادبیات فارسی اشاره کرد و گفت: این دانشگاه با قراردادهای مختلفی که منعقد کرده در این زمینه تلاش های زیادی انجام داده است همچنین در این زمینه قراردادی با فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی منعقد کرده است.

 

دکتر رستمی ابوسعیدی ضمن قدردانی از حمایت های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم اکنون تمامی رشته های موجود در دانشگاه پیام نور به صورت الکترونیکی نیز ارائه می شود و یکی از رسالت های مهم دانشگاه فراهم کردن محتوا و زیرساخت های لازم برای ارتقای کیفیت آموزش الکترونیکی است.
وی افزود: دانشگاه پیام نور در این راستا اقدامات گسترده ای انجام داده است که از آن جمله می توان به راه اندازی تلویزیون تعاملی برای آموزش های کوتاه مدت و بلندمدت ، منابع تصویری و محتوای الکترونیکی اشاره کرد.
رئیس دانشگاه پیام نور ارتقای فرهنگی را یکی دیگر از برنامه های دانشگاه عنوان کرد و افزود: این دانشگاه به زودی کنفرانس بین المللی دانشجویان جهان اسلامی را با هدف تبیین جایگاه علوم انسانی در مبارزه با افراط گرایی برگزار می کند.

 

مراسم افتتاح 60 پروژه عمرانی، 500 عنوان محتوای الکترونیکی و سامانه صدور دانشنامه الکترونیکی با حضور دکتر فریدون مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی، دکتر رستمی ابوسعیدی رئیس دانشگاه ، دکتر اکبری قائم مقام ، معاونین و دیگر مسئولان وزارت علوم و دانشگاه پیام نور همزمان با سراسر کشور در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد.


امتیاز دهید
0
0 رای

فروشگاه کتاب دیجیتالی کتابچین


کتابچین یک اپلیکیشن کتابخوان است که امکان مطالعه ی هزاران کتاب الکترونیک و صوتی را در هر زمان و مکان فراهم می کند.
در کتابچین شما می توانید نسخه الکترونیک کتابها را با یک سوم قیمت چاپی آنها خریداری نمایید . همچنین کتابهای رایگان زیادی نیز در دسترس شما خواهد بود که به راحتی می توانید دانلود و مطالعه کنید.


اپلیکیشن کتابچین در تمامی گوشی ها (اندروید و آی او اس) و همچنین کامپیوتر و لپ تاپ قابل اجراست.


دانلود کتابچین

ارسال نظر