PNUEB

چگونه در امتحانات پایان ترم دوم 00-99موفق شویم

1400/2/21
1682
0
متن زیر به شما کمک خواهد کرد تا امتحانات پایان ترم را بتوانید با موفقیت سپری کنید.

همانطور که می دانید امتحانات پایانی این ترم یعنی نیمسال دوم 1399-1400 پیام نور نیز بصورت غیرحضوری و الکترونیکی و غیرمتمرکز خواهد بود. (ان شاالله که برای آخرین ترم است که آزمون ها بدین گونه برگزار می شوند و از ترم بعد با عادی شدن شرایط و رهایی از این بیماری همه گیر ، آزمون ها و کلا همه چیز به حالت عادی خودش برگردد)

احتمالا پس از گذشت سه ترم از آزمون های الکترونیکی و غیرحضوری، قلق و روش شرکت در امتحانات و قبولی در آن را فهمیده اید، ولی ما قصد داریم در متن زیر برای دانشجویان جدیدالورود و کسانی که هنوز با این روش عادت نکرده اند و نگران کسب نمره هستند راهنمایی ها و مطالب مفیدی ارائه دهیم که ان شاالله مثمر ثمر خواهد بود.

البته این ترم یک تفاوت دیگر هم با سایر ترم ها دارد و آن هم تغییر تاریخ برگزاری امتحانات و برگزاری نزدیک تر و سریعتر آنهاست که باعث استرس در دانشجویان نیز شده است.

در ادامه با ما همراه باشید تا تجربیات و اطلاعاتی که بدستمان رسیده را با شما به اشترام بگذاریم.

روش قبولی در امتحانات پایان ترم دوم 1399-1400 دانشگاه پیام نور

1- اول و بیش از هر کاری لازم است که تقویم جدید امتحانات پایان ترم و تاریخ های جدید امتحانات را مطلع شوید. بدین ترتیب هم از امتحانات عقب نخواهید افتاد و هم می توانید برای خود برنامه ریزی کنید. بدین منظور برروی لینک زیر کلیک کنید:

تاریخ های جدید امتحانات پایان ترم دوم 1399-1400

2- امتحانات پایان ترم جاری نیز همانند سه نیمسال قبل، بصورت الکترونیکی و غیرمتمرکز خواهد بود. با این تفاوت که آزمون ها اکثرا در بستر کلاسهای الکترونیکی و سامانه LMS استانی برگزار می شود و یا اساتید می توانند از راه های مختلف دیگر مانند شبکه های مجازی و ... ارزشیابی لازم را انجام دهند. دیگر از سامانه آزمون دیجیتال پیام نور خبری نخواهد بود مگر برای امتحان درس حفظ جز سی که تنها درس این نیمسال است که بصورت سراسری برگزار می شود.

3- آزمون های نیمسال جاری براساس معیار نمره  12 برگزار می شوند. یعنی امتحانات حدااکثر 12 نمره دارند و 8 نمره دیگر مربوط به نمره میانترم است. از این رو امتحانات و یا فعالیت های کلاسی در نظرگرفته شده را بخوبی تحت نظر داشته باشید و سعی کنید که آنها را به نحو احسنت انجام دهید تا نمره خوبی از میانترم کسب کنید.

4- به اساتید اجازه داده شده است که از سایر روشهای ارزشیابی نیز می توانند بجای امتحان استفاده کنند. اگر اینطوری بود و استاد شما درخواست تحقیق یا مقاله ای کرد، آن را به فال نیک گرفته و سعی کنید که بخوبی ارائه دهید.

5- فراموش نکنید که اساتید موظف شده اند براساس منابع معرفی شده خود دانشگاه نسبت به طراحی سوالات اقدام کنند. آنها نمی توانند سوال خارج از منبع طرح کنند و اگر این کار را انجام دهند دانشجو حق اعتراض دارد.ولی دیده شده برخی از اساتید در کلاسهای آنلاین ، جزوه ای را معرفی کرده اند. اگر استادتون جزوه ای رو برای آزمون معرفی کرده ، به همان اتکا کنید، چون به هرحال طراح اصلی سوالات خود اوست و احتمال زیاد از همان جزوه سوال طرح خواهد کرد.

6- یک تجربه شخصی بهتون بگم اینکه: 80 درصد اساتید از نمونه سوالات نیمسالهای قبل برای طرح سوالات کمک میگیرند. این رو براساس تجربه این چند ترم دارم خدمتتون عرض می کنم. در این مدت با اساتید و دانشجویان بسیاری صحبت کرده ایم و از آنان در مورد سوالات آزمون پایان ترم سوال کرده ایم. متفق القول شباهت بیش از 60 درصدی با نمونه سوالات سوالهای قبل را بیان کرده اند. پیشنهاد می کنیم نمونه سوالات نیمسالهای پیام نور را حتما تمرین و بررسی کنید. درست است که بررسی این سوالات در زمان آزمون های سراسری پیام نور بیشتر بود، ولی الان هم مثمر ثمر است و می تواند شما را تا حد زیادی برای امتحان پایان ترم آماده کند.
پیشنهاد ما به شما این است که از کتابچه های نمونه سوال وب سایت pnueb استفاده کنید. کتابچه های سایت pnueb دو پارامتر خیلی مهم دارند: اول اینکه جامع هستند و شامل چندین نیمسال و دوم اینکه پاسخنامه معتبر دارند. با بررسی نمونه سوالات وب سایت کتابخانه الکترونیکی پیام نور، آمادگی خود را برای امتحانات تا 60 درصد افزایش دهید.

7- آزمون درس حفظ جز سی قرآن کریم، در ترم جاری بصورت سراسری و در بستر سامانه آزمون سراسری پیام نور برگزار می شود. برای این درس نیز نمونه سوالات ترم های قبل بسیار مفید خواهد بود.

8- تمامی روند برگزاری امتحانات در اختیار اساتید است. آنها طراح و تصحیح کننده سوالات هستند و دستشان برای دادن نمره باز است. پیشنهاد میکنیم که حتما موارد و موضوعاتی که استاد گوشزد می کند را رعایت کنید، اگر درخواست تحقیق کرده حتما ارائه دهید. اگر می خواهد که فلان ساعت امتحان را برگزار کند در همان ساعت حاضر شوید.

9- براساس نظریات شما عزیزان، اساتید برای امتحانات دروس تخصصی سعی می کنند از مطالبی سوال طرح کنند که در کلاسهای آنلاین توضیح داده اند. اگر در کلاسهای آنلاین شرکت کرده اید که خوشا به حالتون، اگر شرکت نکردین حتما از سایرین جویا باشین که کدام مباحث توضیح داده شده است و روی همان موارد تمرکز کنید.

10- در مورد دروس عمومی دو مورد را حتما دقت کنین. آزمون این دروس هم (بجز درس حفظ جز سی) توسط اساتید برگزار می شود. اگر درستون تا الان بدون استاد بوده، حتما در روزهای باقیمانده با چک کردن سایت گلستان و کارت ورود به جلسه ، از استاد این دروس هم مطلع بشین. براساس بخشنامه دانشگاه پیام نور، تمامی دروس باید استاد داشته باشند و آنها برگزار کننده آزمون باشند. اگر درس عمومی دارید ، پیشنهاد می کنیم حتما یک دور حتی شده روزنامه وار کتاب رو مطالعه کنین، بعد آن هم نمونه سوال کار کنین.

موارد گفته شده در بالا، براساس تجربیاتی است که در این مدت کسب کرده ایم. ما این مطالب را بیان کردیم تا ان شاالله کمکی باشد تا بتوانید ترم جاری را نیز به خوبی و خوشی و با نمرات بالا به پایان برسانید.

به امید روزهای بدون کرونا


امتیاز دهید
4.5
4 رای

فروشگاه کتاب دیجیتالی کتابچین


کتابچین یک اپلیکیشن کتابخوان است که امکان مطالعه ی هزاران کتاب الکترونیک و صوتی را در هر زمان و مکان فراهم می کند.
در کتابچین شما می توانید نسخه الکترونیک کتابها را با یک سوم قیمت چاپی آنها خریداری نمایید . همچنین کتابهای رایگان زیادی نیز در دسترس شما خواهد بود که به راحتی می توانید دانلود و مطالعه کنید.


اپلیکیشن کتابچین در تمامی گوشی ها (اندروید و آی او اس) و همچنین کامپیوتر و لپ تاپ قابل اجراست.


دانلود کتابچین

ارسال نظر