PNUEB

از مزایای پذیرش و تحصیل در رشته های دانشگاه پیام نور بیشتر بدانید

1400/5/2
4099
0
تحصیل در دانشگاه پیام نور مزایا و ویژگی های بسیاری دارد که دانشجویان می توانند از آن بهره مند شوند.

دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه نیمه دولتی ایران، با بیش از  30 سال تجربه و بیش از 150 شعبه در سراسر کشور، توانسته نقش بسیار مهمی در تربیت نیروهای تحصیل کرده ایفا کند و بار بزرگی از دوش کشور در زمینه آموزش های آکادمیک بردارد.

دانشگاه پیام نور که در ابتدا به منزله یک دانشگاه راه دور و پاره وقت شروع به فعالیت کرد، توانست در طی سالها با افزایش بسترهای الکترونیکی و علمی خود، به دانشگاهی ممتاز در زمینه آموزش های مجازی مبدل شود. تا جایی که با همه گیری بیماری کرونا در سال 98 و تعطیلی کلاسهای حضوری، اولین دانشگاهی که زمینه برگزاری کلاسهای الکترونیکی و مجازی را در مقیاس های بزرگ فراهم کرد، دانشگاه پیام نور بود.

البته لازم به ذکر است که بعد از همه گیری کرونا و عادی شدن شرایط، دانشگاه پیام نور به مانند قبل کلاسهای حضوری خود را نیز مجدد برگزار خواهد کرد تا دانشجویان بتوانند استفاده بیشتری از اساتید و امکانات آموزشی داشته باشند.

با توجه به نزدیک بودن اعلام نتایج آزمون سراسری سال 1400 و شروع انتخاب رشته و پذیرش بدون کنکور، تصمیم داریم در این متن  تعدادی از مزایا و ویژگی های دانشگاه پیام نور را برشماریم، تا اگر شما عزیزان در انتخاب این دانشگاه شک و شبهه ای دارین، برطرف و با خیال راحت نسبت به انتخاب رشته در این دانشگاه اقدام کنید.

مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور

1- دانشگاه پیام نور در تمامی شهرهای کشور شعبه دارد. بدین ترتیب شما می توانید در شهر خودتون مشغول به تحصیل شوید.

2- چنانچه در شهر دیگری قبول شوید، براحتی می توانید به شهر خودتون و از همان ترم اول مهمان شوید. هم مهمان دائم و هم مهمان موقت.

3- دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاهی شهریه ای محسوب می شود، ولی شهریه آن به نسبت دانشگاه آزاد بسیار معقول تر و کم تر است.  یک نکته مهم اینکه دانشگاه از طرق مختلف نسبت به پرداخت وام های شهریه اقدام می کند. مانند وام صندوق رفاه، وام موسسه مهرایران و وام شهریه از سایر بانک ها و موسسات. بنحوی که بایک بار تشکیل پرونده، مبلغی در ازای کل شهریه دوران تحصیل توسط بانک ارائه می شود و متقاضی ترم به ترم اقساط آن را پرداخت می کند.

4- در دانشگاه پیام نور برای انتخاب واحد شما کافیست شهریه ثابت را پرداخت نمایید. سپس تا شروع امتحانات پایان ترم مهلت دارین برای پرداخت شهریه متغیر.

5- دانشگاه پیام نور به تمامی مشمولان سربازی معافیت تحصیلی اعطا می کند. حتی کسانی که دفترچه پر کرده اند چنانچه موعد اعزام آنها فرا نرسیده باشد، می توانند پس از قبولی در دانشگاه، نامه معافیت تحصیلی گرفته و به سربازی نروند.

6- سنوات مجاز تحصیل کارشناسی در پیام نور برای مشمولان سربازی،5 سال یا 10 ترم است. همچنین امکان یکسال مهلت ارفاقی نیز وجود دارد که مجموعا می شود 6 سال. برای مقطع ارشد سنوات مجاز 6 ترم می باشد که امکان اخذ یک ترم ارفاقی نیز وجود دارد. سنوات مجاز برای دانشجویان دختر و غیر مشمول در کارشناسی 10 سال و در مقطع ارشد 5 سال است.

7- در پیام نور شما تا دو ترم می توانید مرخصی بگیرید. این مرخصی از همان ترم اول قابل اعطا است. همچنین بانوان گرامی می توانند از مرخصی زایمان که مازاد بر مرخصی درنظر گرفته شده هست نیز استفاده کنند.

8- در پیام نور اخراج از تحصیل به دلیل مشروطی های متوالی و یا معدل پایین وجود ندارد. دانشجو تا پایان سنوات مجاز می تواند به تحصیل خود ادامه دهد. در پایان تحصیل، اگر معدل او به حدنصاب لازم نرسیده باشد، دروسی که نمرات پایینی کسب کرده، مجدد به او ارائه می شود تا معدلش را افزایش دهد. تنها مشکلی که مشروطی برای دانشجو می تواند ایجاد کند، عدم امکان برداشتن بیشتر از 14 واحد در ترم بعد است.

9- مدرک پیام نور معتبر و قابل ارائه به سازمان های مختلف و قابل ترجمه است. دانشجویان رشته حقوق پیام نور می توانند با اخذ مدرک از دانشگاه، در آزمون وکالت نیز شرکت کنند. مدرک پیام نور برای استخدامی معتبر است .(مدرک دانشگاه آزاد نیاز به استعلام از ارگان های مختلف دارد، اما مدرک پیام نور فی النفسه معتبر است).

10- در پیام نور، برای هر درس توسط سازمان مرکزی منبعی معرفی می شود و همان منبع ملاک تدریس و امتحان است. دانشجویان برای امتحانات پایان ترم باید منابع معتبر معرفی شده را مطالعه کنند. همین امر سبب می شود تا دانشجو اطلاعات بیشتری را کسب و برای آزمون های ورودی مقاطع بالاتر آماده تر باشد.

11- امتحانات پایان ترم پیام نور بصورت سراسری و تستی - تشریحی است (البته بعد از کرونا و عادی شدن شرایط). همین امر سبب می شود تا دانشجویان با آزمون های تستی و نحوه تست زنی آشنا شود و در آزمونهای ورودی مقاطع بالاتر عملکرد بهتری داشته باشد.
هر ساله تعداد زیادی از پذیرفته شدگان مقطع ارشد را دانشجویان پیام نوری تشکیل می دهند.

12- در پیام نور امکان تطبیق واحد وجود دارد. افرادی که دارای مدرک از سایر دانشگاه ها هستند و یا دروس خود را در دانشگاهی دیگر پاس کرده اند، می توانند بعد از قبولی در پیام نور درخواست تطبیق واحد بدهند تا دروسی که قبلا پاس کرده اند از لیست دروس جاری آنها حذف شود. دانشگاه پیام نور با درخواست های تطبیق واحد براحتی و آسانی برخورد کرده و سعی می کند تا بیشترین حد ممکن ، دروس را تطبیق بزند.

13- دانشگاه پیام نور تمامی رشته های پرطرفدار را چه در مقطع کارشناسی و چه ارشد دارد. رشته هایی مثل تربیت بدنی، حقوق، روانشناسی و علوم تربیتی و ... . البته یک نکته هم لازم به ذکر است که رشته های پزشکی، پیراپزشکی و داروسازی در پیام نور وجود ندارد.

14- در پیام نور امکان تغییر رشته وجود دارد. چنانچه دانشجویی بعد از قبولی، به هر دلیلی بخواهد در رشته ای دیگر ادامه تحصیل دهد، با داشتن شرایطی می تواند تغییر رشته دهد.

15- در دانشگاه پیام نور، نمرات مردودی شما در معدل کلتون محاسبه نمی شود. تنها نمرات قبولی هر درس شما در معدل کل تاثیرگذار است.

16- در پیام نور چنانچه در آزمون پایان ترم درسی شرکت نکنید، نمره ای برای درس شما درنظر گرفته نمی شود و حذف اضطراری می شود. (نمره صفر در نظر گرفته نمی شود).

17- شرکت در کلاسهای نظری مقطع کارشناسی پیام نور ضروری نیست. چه کلاس حضوری باشد و چه آنلاین. دانشجو می تواند در کلاسها و حتی آزمون میانترم شرکت نکند. البته حضور در کلاس های عملی لازم است و عدم شرکت در کلاسهای عملی بدون اطلاع استاد، می تواند باعث حذف درس شود.

18- قبولی در امتحانات پایان ترم پیام نور کار سختی نیست. بررسی نمونه سوالات دوره های قبل پیام نور، به دانشجو کمک بزرگی می کند تا حد زیادی برای امتحان پایان ترم آماده شود.

19- نمره میانترم در پیام نور بسیار با اهمیت است. در دانشگاه پیام نور 8 نمره از نمره پایانی مختص نمره میانترم است که دانشجو می تواند با شرکت در آزمون که توسط استاد نیز برگزار می شود، 8 نمره را کسب نماید.

موارد بالا تنها تعداد اندکی از مزایا و ویژگی های تحصیل در دانشگاه پیام نور است که برشمرده شد. امیدواریم توانسته باشیم به تصمیم گیری شما کمک کرده باشیم.

با ما همراه باشید و چنانچه سوالی دارید، از طریق قسمت ارسال نظر و یا ادمین کانال تلگرام برای ما ارسال کنید.

آدرس کانال تلگرام برای اطلاع از آخرین خبرهای پیام نوری:

T.me/Pnuebchannel

آدرس ادمین کانال تلگرام برای ارتباط با ما و ارسال پرسش:

T.me/Beroozchannel_admin
 


امتیاز دهید
5
2 رای

فروشگاه کتاب دیجیتالی کتابچین


کتابچین یک اپلیکیشن کتابخوان است که امکان مطالعه ی هزاران کتاب الکترونیک و صوتی را در هر زمان و مکان فراهم می کند.
در کتابچین شما می توانید نسخه الکترونیک کتابها را با یک سوم قیمت چاپی آنها خریداری نمایید . همچنین کتابهای رایگان زیادی نیز در دسترس شما خواهد بود که به راحتی می توانید دانلود و مطالعه کنید.


اپلیکیشن کتابچین در تمامی گوشی ها (اندروید و آی او اس) و همچنین کامپیوتر و لپ تاپ قابل اجراست.


دانلود کتابچین

ارسال نظر