PNUEB

واکسیناسیون دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور چگونه خواهد بود

1400/6/1
1073
0
زمانبندی واکسیناسیون دانشجویان به چه صورت خواهد بود؟ ترم آینده به چه صورت برگزار می شود؟

حدود 20 ماه می شود که از شیوع بیماری منحوس کرونا گذشته و کشور ما هنوز با آن درگیر است. با وجود تجربه خوب سایر کشورهای دنیا در عرصه واکسیناسیون که توانستند شرایط کشور خود را به حالت عادی برگردانند، هنوز ایران درگیر این بیماری است و موج های آن را یکی پس از دیگری رد می کند.

با اینکه واکسیناسیون در کشورمان آغاز شده، ولی روند آن کند پیش می رود و هنوز تعداد زیادی از جامعه هدف واکسینه نشده اند. از دو ماه پیش در سخنان مسئولین بود که از شهریور روند واکسیناسیون دانشجویان آغاز می شود و حتی برای آن برنامه زمانبندی هم ارائه شد، ولی با توجه به شرایط موجود بعید به نظر می رسد که این اتفاق رخ دهد.

نحوه تشکیل کلاسها و امتحانات ترم اول 1400-1401 پیام نور

در هر حال به نظر می رسد، ترم اول 1401-1400 پیام نورهمانند چند ترم گذشته بصورت غیرحضوری و آنلاین برگزار شود، چرا که هنوز تعداد زیادی از کارکنان و اساتید دانشگاه ها واکسینه نشده اند و واکسیناسیون دانشجویان هم شروع نشده است. 

براساس صحبت ها و وعده های مسئولین جدید امید است که تا قبل از شروع ترم دوم 1400-1401 روند واکسیناسیون کشور تمام شده باشد و می توان برای آن موقع انتظار داشت که کلاسها به حالت عادی برگردد.

زمان واکسیناسیون دانشجویان پیام نور

در مورد زمان آغاز واکسیناسیون دانشجویان پیام نور باید گفت که براساس شنیده ها روند واکسیناسیون دانشجویان از مقطع دکتری در حدود یک ماه دیگر شروع خواهد شد و بعد از آن با گذشت هر ماه نوبت سایر مقاطع می رسد، دانشجویان کارشناسی ارشد و در انتها دانشجویان کارشناسی . (خدا کند که این برنامه ریزی مانند سایر وعده ها پوچ نشود)

البته این نکته هم لازم به ذکر است که در برخی شهرهای ایران، واکسینه کردن متولدین دهه 60 آغاز شده است و همین امر می تواند بخشی از دانشجویان را شامل شود، ولی تا زمانی که بیش از 70 درصد دانشجویان واکسینه نشوند نمی توان انتظار داشت که کلاسها و امتحانات به حالت عادی برگردد.

آرزو می کنیم به امید خدا و با تلاش بیشتر مسئولین، روند واکسیناسیون سرعت و شتاب بیشتری بگیرد و شاهد کاهش چشمگیر مبتلایان و فوتی های کرونا باشیم و بزودی زود این بیماری منحوس ریشه کن شود.

 


امتیاز دهید
0
0 رای

فروشگاه کتاب دیجیتالی کتابچین


کتابچین یک اپلیکیشن کتابخوان است که امکان مطالعه ی هزاران کتاب الکترونیک و صوتی را در هر زمان و مکان فراهم می کند.
در کتابچین شما می توانید نسخه الکترونیک کتابها را با یک سوم قیمت چاپی آنها خریداری نمایید . همچنین کتابهای رایگان زیادی نیز در دسترس شما خواهد بود که به راحتی می توانید دانلود و مطالعه کنید.


اپلیکیشن کتابچین در تمامی گوشی ها (اندروید و آی او اس) و همچنین کامپیوتر و لپ تاپ قابل اجراست.


دانلود کتابچین

ارسال نظر