PNUEB

نحوه دانلود جدیدترین لیست ارائه دروس و وضعیت منابع دانشگاه پیام نور

1400/11/18
15083
2
دانشجویان دانشگاه پیام نور بهتر است برای دانلود لیست وضعیت منابع و ارائه دروس رشته خود از وب سایت رسمی ...

دانشگاه پیام نور را می توان یکی از منحصربفردترین مجموعه های دانشگاهی در ایران دانست. هم از لحاظ تعداد واحدها و دانشجویان، هم نحوه تدریس و گرفتن آزمون و نمره دهی و ...

در دانشگاه پیام نور برای تمامی اقدامات تدریسی و نمره دهی قانون وجود دارد و همه چیز مشخص است. مثلا پیش از شروع ترم منابع و کتب هر درس مشخص است، زمان امتحان و ساعت کلاسهای آن در طول ترم تحصیلی معین شده است، قسمت های حذفی کتب معلوم شده، حد نصاب نمره آزمون پایان ترم و میانترم مشخص است و ...

سازمان مرکزی پیام نور پیش از شروع هر ترم تحصیلی دو لیست مرجع و مهم برای دانشجویان هر رشته را منتشر می کند. یکی لیست ارائه دروس و دیگری لیست وضعیت منابع.

لیست ارائه دروس: لیستی از اسم، کد و واحد های درسی است که دانشجو در مقطعی که تحصیل می کند باید اخذ نماید. در این لیست پیشنهاد شده که دانشجو در هر ترم چه دروسی را بردارد که در پایان تحصیل به مشکل نخورد.

پیش نیازی یا هم نیازی دروس، مشخص شدن واحدهای اختیاری، لیست دروس مشابه که از بین آنها پاس کردن یک مورد کافی است و ... از جمله نکاتی است که در لیست ارائه دروس هر رشته قید شده است. نکته حائر اهمیت این است که این لیست برای دانشجویان هر رشته براساس سال ورودی ممکن است متفاوت باشد و باید براساس مقطع، رشته، گرایش و سال ورودی لیست ارائه دروس رشته خود را دانلود بفرمایید.

لیست وضعیت منابع: شامل نام و کد دروس، نام منبع درسی و مشخصات کتاب از قبیل نام نویسنده و سال نشر، حذفیات منبع درسی و ... است. لیست وضعیت منابع هم برای هر مقطع، رشته، گرایش و سال ورودی متفاوت است و باید همان لیستی را دانلود کنید که مختص شماست.

دانلود لیست وضعیت منابع و لیست ارائه دروس دانشگاه پیام نور

نکته بسیار مهم در مورد لیست ارائه دروس و وضعیت منابع دانشگاه پیام نور این است که این لیست ها مداوم توسط دانشگاه پیام نور آپدیت می شود. بنابراین لازم است که دانشجویان بصورت دوره ای و بخصوص در ایام انتخاب واحد و ایام نزدیک امتحانات، لیست وضعیت منابع و ارائه دروس مختص خود را بررسی نمایند که تغییری نکرده باشد.

برای دانلود جدیدترین لیست ارائه دروس و وضعیت منابع دانشگاه پیام نور بهتر است که از سایت رسمی خود دانشگاه اقدام نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه دانلود این لیست ها آشنا شوید.

1- ابتدا وارد سایت رسمی دانشگاه پیام نور به نشانی pnu.ac.ir شوید.

2- در منوی بالای صفحه برروی گزینه آموزش کلیک کنید. در زیر منوی باز شده و در ستون رشته ها، لیست ارائه درس و منابع برروی معرفی رشته ها کلیک کنید.

لیست ارائه دروس

3- صفحه جدیدی برای شما باز می شود که باید مقطع تحصیلی خود را انتخاب کنید.

لیست ارائه دروس

4- بعد از انتخاب مقطع وارد صفحه ای می شوید که نام رشته ها و گرایش ها درج شده است. در مقطع کارشناسی به دلیل تعداد بالای گرایش ها و سالهای ورودی، باید برروی نام رشته خود کلیک کنید. ولی در مقطع ارشد باید برروی بخش علمی مربوط به رشته خود (سطر بالای جدول) کلیک کنید.

لیست ارائه دروس کارشناسی

 

لیست ارایه دروس ارشد

5- سپس وارد صفحه ای می شوید که جدولی چند ستونه در آن است. یک ستون نام گرایش و سال ورودی، ستونی لیست وضعیت منابع، ستونی لیست ارائه دروس و ستونی جدول تطبیق است.

6- در این صفحه گرایش خود (در مقطع کارشناسی به سال ورودی خود حتما دقت داشته باشید) را پیدا کرده و می توانید لیست ارائه دروس و وضعیت منابع خود را دانلود نمایید.

لیست وضعیت منابع پیام نور

 

نکته بسیار مهم: لیست ارائه دروس رشته ها معمولا در ابتدای سال تحصیلی (قبل از شروع ترم مهر) برروی سایت قرار گرفته و تا پایان همان سال تحصیلی (یعنی بعد ترم تابستان) سندیت دارد. ولی لیست وضعیت منابع رشته ها در ابتدای هر ترم تغییر می کند، بجز ترم تابستان که همان لیست وضعیت منابع ترم دوم برای آن سندیت دارد.

امیدواریم آموزش ارائه شده در بالا توانسته باشد شما را برای دریافت لیست های دانشجویی خود راهنمایی کند.

با ما همراه باشید و چنانچه نظر یا سوالی دارید می توانید از طریق بخش ارسال نظر در پایین همین خبر با ما در ارتباط باشید.


امتیاز دهید
4.5
8 رای

فروشگاه کتاب دیجیتالی کتابچین


کتابچین یک اپلیکیشن کتابخوان است که امکان مطالعه ی هزاران کتاب الکترونیک و صوتی را در هر زمان و مکان فراهم می کند.
در کتابچین شما می توانید نسخه الکترونیک کتابها را با یک سوم قیمت چاپی آنها خریداری نمایید . همچنین کتابهای رایگان زیادی نیز در دسترس شما خواهد بود که به راحتی می توانید دانلود و مطالعه کنید.


اپلیکیشن کتابچین در تمامی گوشی ها (اندروید و آی او اس) و همچنین کامپیوتر و لپ تاپ قابل اجراست.


دانلود کتابچین

ارسال نظر

  1. سلام به شما خواستيم بگوييم كه لطفا به مسعولين بگوييد كه سعي كنند رشته كارشناسي حقوق با رشته مديريت گردشگري در دانشگاه پيام نور ادغام شوند و بشوند با عنوان رشته (مديريت گردشگري و حقوق بين الملل عمومي) و در مورد شناخت علم مديريت و قانون اساسي و قوانين بين المللي باشد .باتشكر از شما

    • 1401/8/3

      سلام و وقت بخیر خدمت شما دوست عزیز
      این دورشته کاملا دو مقوله مختلف را شامل می شود. در رشته مدیریت گردشگری، هدف آموزش و تربیت مدیرانی است که به مسائل گردشگری آشنا باشند، حالا شاید برخی قوانین و مقررات هم آموزش داده شود، ولی نفس این رشته چیز دیگری است.

  2. سلام و تشکر فراوان از شما بابت توضیحاتتون
    خیل بمن کمک کرد بخصوص لیست ارائه دروس

    • 1401/6/23

      سلام و تشکر از لطف شما.
      خوشحالیم که توانستیم کمکتون کنیم