PNUEB

نمونه سوالات پیام نور بهترین گزینه برای افزایش آمادگی جهت آزمون استخدامی

1400/12/21
3059
2
نمونه سوالات دانشگاه پیام نور بهترین گزینه برای افزایش آمادگی در آزمون های استخدامی است

یکی از راه های پذیرش و انتخاب افراد شایسته برای مشاغل برگزاری آزمون است. در روند برگزاری آزمون می توان افرادی که علم و حتی مهارت بیشتری دارند را انتخاب و برروی آنها سرمایه گذاری کرد.

در ایران هم از دیرباز آزمون های استخدامی وجود داشته و دولت ها برای مناسب اداری از این روش برای انتخاب افراد استفاده می کردند.

البته روند برگزاری آزمون استخدامی خالی از اشکال نیست و شاید نتوان به شایستگی افراد بخوبی آگاه شد، ولی به هر حال در کشوری که تعداد نیروی متقاضی کار بالاست، این روش می تواند عادلانه تر از بقیه روشها باشد.

در آزمون های استخدامی که سازمان سنجش مسئول برگزاری آنهاست، برای هر رسته شغلی معمولا سه الی چهار درس به عنوان منابع آزمون معرفی می شود. این دروس از بین دروس اصلی و مهم هر رشته تحصیلی انتخاب می شود که تناسب بیشتری با آن رسته شغلی دارد. البته معمولا برخی دروس عمومی مانند زبان و اندیشه اسلامی و هوش و سوالات عمومی هم در آزمون های استخدامی وجود دارد که در بین تمامی رشته ها و رسته های شغلی مشترک است.

دروس معرفی شده و ضرایب آنها برای آزمون استخدامی، تا حد زیادی به ارگان متقاضی نیرو هم بستگی دارد. برای مثال در آزمون استخدامی آموزش و پرورش تعداد دروس پایه بیشتر است و دروس عمومی و الهیات از ضرایب بالایی برخوردارند. یا مثلا آزمون استخدامی دستگاه قضا کلا برسه الی چهار درس فقهی و حقوقی متمرکز است. یا آزمون استخدامی سراسری کشور برای ادارات دولتی، شباهت زیادی به آزمون ارشد دارد و اطلاعات داوطلب در مقطع کارشناسی را به چالش می کشد.

نحوه طراحی سوالات آزمون های استخدامی

در آزمون های سراسری استخدامی، از منابع معتبر سوال طراحی می شود. منابع مورد نظر در آزمون استخدامی بصورت رسمی معمولا معرفی نمی شود، ولی نام دروس مشخص است و بهتر است معتبرترین منبع و کتاب آموزشی برای آن دروس مورد مطالعه قرار بگیرد.

دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از سردمداران برگزاری آزمون های سراسری و استاندارد، متخصص در طراحی سوالات براساس منابع است. در این دانشگاه برای دروس معتبرترین منابع معرفی می شود و در پایان ترم نیز براساس همان منابع معرفی شده آزمون بصورت سراسری و متمرکز و چهار کزینه ای (تستی) طراحی و برگزار می شود (همانند یک آزمون سراسری)

بنابراین شدیداً توصیه می کنیم برای آزمون های استخدامی چنانچه منبعی برای دروس مشخص نشده است، از منابع معرفی شده دانشگاه پیام نور برای همان دروس استفاده کنید.

از طرفی همانطور که گفته شد، دانشگاه پیام نور برای آزمون های پایان ترم از منابع معتبر جهت طراحی سوال استفاده می کند. دانشگاه پیام نور برای هر درس بانکی از نمونه سوالات دارد که توسط اساتید مختلف طراحی شده و در هر ترم با دعوت از اساتید جدید، نسبت به افزایش منابع این بانک اقدام می کند. در پایان ترم از بانک سوالات، یک کدام را برگزیده و برای تمام کشور ارسال می کند. این نحوه طراحی و برگزاری آزمون تا حد زیادی شباهت به کنکور سراسری دارد و از استاندارد بالای سوالات حکایت دارد. (ناگفته نماید که از سال 98 و با شیوع بیماری کرونا، برگزاری آزمون های حضوری لغو شد و در نتیجه خبری از آزمون های سراسری در پیام نور نیست)

بنابراین نمونه سوالات دانشگاه پیام نور تا حد زیادی می تواند به عنوان نمونه سوالات آمادگی آزمون استخدامی مورد استفاده قرار گیرد. کافیست شما عزیزان نمونه سوالات مربوط به دروس آزمونی خود را تهیه کرده و تمرین کنید تا قبولی خود را در آزمون استخدامی تضمین نمایید.

نحوه دریافت نمونه سوالات پیام نور به عنوان نمونه سوالات آزمون استخدامی

زمان زیادی تا برگزاری آزمون های استخدامی باقی نمانده است. طبق برنامه ریزی انجام شده زمان دریافت کارت و روز برگزاری آزمون های استخدامی سال 1401 براساس زیر خواهد بود:

- دریافت کارت آزمون آموزش و پرورش: 13/اردیبهشت/1401

- زمان برگزاری آزمون آموزش و پرروش: 16/اردیبهشت/1401

- دریافت کارت آزمون سایر سازمان ها: 28/تیر/1401

- زمان برگزاری آزمون سایر سازمان ها: 31/تیر/1401

بنابراین توصیه می کنیم هرچه زودتر برای دریافت نمونه سوالات دانشگاه پیام نور و بررسی و تمرین آنها اقدام کنید.

کافیست سری به سایت Pnueb.com  بزنید.

سایت Pnueb با تجربه بیش از 10 سال در زمینه دانشگاه پیام نور، بهترین مرجع برای دریافت نمونه سوالات معتبر این دانشگاست. شما در سایت Pnueb براحتی می توانید کتابچه ای از نمونه سوالات پایان ترم دروس که معمولا شامل چندین نیمسال به همراه پاسخنامه است را یافته و دانلود کنید.

بنابراین حتما به سایت Pnueb.com  بروید. نام درس خود را در سایت جستجو کنید و یا با انتخاب مقطع و رشته و گرایش از صفحه اول سایت، به لیست نمونه سوالات آن رشته دست پیدا کنید. به همین راحتی شما خواهید توانست به معتبرترین نمونه سوالات استاندارد برای افزایش آمادگی در آزمون استخدامی دست پیدا کنید.

ما در سایت Pnueb خوشحال خواهیم بود که بتوانیم تجربه خود را با شما در اشتراک بگذاریم. در این مدت ده سال ما بیش از 30 آزمون استخدامی را تجربه کرده ایم که داوطلبان توانسته اند با کمک نمونه سوالات سایت در آزمون قبول شده و استخدام شوند. شما هم می توانید از همین الان به یکی از کاربران سایت ما مبدل شوید که در سالهای آینده از نقش نمونه سوالات سایت Pnueb در موفقیت و استخدام خود برای بقیه خواهید گفت.

امیدواریم که نه تنها در آزمون استخدامی، بلکه در تمامی مراحل زندگی خود موفق باشید و به اهداف خود برسید.

شما عزیزان چنانچه نظر یا سوالی دارید، می توانید از طریق بخش ارسال نظر در پایین همین خبر و یا ادمین کانال تلگرام با ما در ارتباط باشید.

کانال تلگرام:

Pnuebchannel@

ادمین کانال تلگرام:

Beroozchannel_admin@

 


امتیاز دهید
5
1 رای

فروشگاه کتاب دیجیتالی کتابچین


کتابچین یک اپلیکیشن کتابخوان است که امکان مطالعه ی هزاران کتاب الکترونیک و صوتی را در هر زمان و مکان فراهم می کند.
در کتابچین شما می توانید نسخه الکترونیک کتابها را با یک سوم قیمت چاپی آنها خریداری نمایید . همچنین کتابهای رایگان زیادی نیز در دسترس شما خواهد بود که به راحتی می توانید دانلود و مطالعه کنید.


اپلیکیشن کتابچین در تمامی گوشی ها (اندروید و آی او اس) و همچنین کامپیوتر و لپ تاپ قابل اجراست.


دانلود کتابچین

ارسال نظر

  1. یسوال دارم ممنون میشم جواب بدین
    در آزمون استخدامی رشته من وجود نداشت و مثل اینکه خیلی وقته ادغام شده. من یکی از رشته های مشابه رو زدم. مشکلی برام پیش نمیاد؟؟؟؟

    • 1400/12/22

      سلام. نه ان شاالله مشکلی پیش نمیاد
      خیلی از رشته ها ادغام شده اند و دیگر گرایش انها نیست. شما بهتر بود رشته اصلی خودتون رو بدون گرایش انتخاب می کردین نه گرایش نزدیک به خودتون رو.

  2. سلام. من سال دیگه ازمون استخدامی اموزش پرورش دارم. بنظرتون تو مدت باقیمونده می تونم موفق باشم. هیچی تا الان تست نزدم

    • 1400/12/22

      سلام. بله حتما ان شاالله
      شما سعی کنین حتما تو برنامتون تمرین نمونه سوالات پیام نور دروس باشه. بعد ازمون استخدامی خودتون دعامون می کنید.