PNUEB

آیا تحصیل و قبولی دروس در پیام نور سخت است؟چگونه دروس را پاس کنیم

1400/8/6
2287
0
آیا شما هم تصور می کنید که تحصیل کردن و قبول شدن در امتحانات دانشگاه پیام نور سخت است؟

بسیاری از افرادی که از بیرون به دانشگاه پیام نور می نگرند، گمان می کنند پیام نور، دانشگاهی غیرحضوری است که دروس بصورت خودخوان به دانشجویان ارائه می شود و عملا تدریسی صورت نمی گیرد. آنها معتقدند در پیام نور پاس کردن دروس کار بسیار سختی است و نمی توان نمرات خوبی کسب کرد.

اول باید خاطرنشان کنیم که این حرف ها تا حدودی درست است و دانشجویان در ترم های ابتدایی به دلیل عدم آشنایی با نحوه مطالعه، ممکن است به سختی دروس را پاس کنند. ولی دیگر مثل گذشته نیست که برای دروس کلاس تشکیل نشود. کرونا هزار و یک بدی اگر داشت، یک مزیت هم داشت و آن هم توسعه زیرساخت های آموزش الکترونیک در کشور بود. دانشگاه پیام نور به خوبی توانست از عهده این امر برآید و کلاسهای آموزشی خود را در بستر اینترنت برگزار کند. این موضوع سبب شد تا دیگر درسی بدون کلاس نماند و عملا دروس خودخوان دیگر در پیام نور وجود نداشته باشد.

با توجه به امکانات پیاده سازی شده و تجربه خوبی که دانشگاه از برگزاری کلاسهای مجازی کسب کرده، بعید است این روند بعد از بازگشایی و حضوری شدن دانشگاه ها نیز لغو شود و باید با دروس خودخوان در پیام نور خداحافظی کرد. همچنین این را هم در نظر بگیرین که در ایام کرونا ، امتحانات پایان ترم پیام نور بصورت سراسری نیز نبود و توسط خود اساتید برگزار می شد که همین امر پاس کردن دروس را راحت تر کرد.

با این حال به نظر می رسد به امید خدا از ترم آینده (دوم 1400-1401) دانشگاه پیام نور بصورت حضوری نیز فعالیت خود را آغاز کند و امتحانات نیز به حالت قبل برگردد و سراسری برگزار شود. در این صورت باز هم نگران نباشید. درس خواندن و تست زدن در پیام نور راه و روش دارد. شما اگر راه و روش درس خواندن در پیام نور را بدانید، نه تنها دیگر استرس امتحان را ندارید، بلکه می توانید برای کسب یک معدل خوب هم استراتژی طراحی کنید.

با ما در ادامه همراه باشید تا روش های درس خواندن در پیام نور را به شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

چگونه در پیام نور نمرات خوبی کسب کنیم؟

1- اگر امتحانات سراسری نباشد و اساتید طراح آنها باشند، بهتر است حتما در کلاسهای آنلاین شرکت کنید. احتمال خیلی زیاد استاد در کلاسها جزوه خواهد داد و یا اشاره می کند که از کدام قسمت های کتاب ، امتحان برگزار می شود.

2- اگر امتحانات سراسری بود، سعی کنید برای هر درس جزوه ای را تهیه کنید. یا با شرکت در کلاسها، جزوه ای از اساتید خودتان داشته باشید که این مورد بسیار کمک کننده است و یا در اینترنت جستجو کنید و خلاصه ای از کتاب را تهیه کنید.

3- برای دروس تخصصی و زبان های خارجه  پیشنهاد می کنیم کتاب های راهنما تهیه کنید. کتابهای راهنما دارای نکاتی هستند که به یادگیری و تست زنی شما بسیار کمک می کند.

4- برای تمامی دروس حتما حتما حتما نمونه سوالات چند دوره اخیر آن را تمرین کنید. نمونه سوالات نیمسالهای گذشته پیام نور، عملا کلید موفقیت شما در امتحانات است. با بررسی و تمرین این نمونه سوالات، شما نیمی از راه موفقیت در امتحان را سپری کرده اید.

5- اگر قرار است خود منبع درسی را مطالعه کنید، سعی کنید آن را بخش بندی کنید. به این ترتیب که با بررسی نمونه سوالات دوره های قبل، بخش های مهم تر کتاب که سوالات بیشتری از آن طرح می شود را بیابید و برای آن اهمیت بیشتری قائل شوید. برای این کار کتاب را یکبار بصورت روزنامه وار بخوانید و با سرفصل های هر کدام اشنا شوید. سپس نمونه سوالات چند دوره را بطور همزمان و یا بعد مطالعه، بررسی کنید. متوجه خواهید شد از هر فصل یا مبحث چند سوال معمولا طرح می شود.

6- از طریق لیست وضعیت منابع رشتتون، از لیست حذفیات دروس مطلع شوید. گاهی نیاز نیست شما تمام منبع معرفی شده برای امتحان را مطالعه کنید.

 

نکات گفته شده در بالا، تنها تعداد محدودی از روش های مطالعه در پیام نور است. شما نیز اگر راه یا روشی برای مطالعه دروس در پیام نور سراغ دارید از طریق بخش ارسال نظر همین خبر برای ما ارسال کنید تا آنها را با بقیه دوستان به اشتراک بگذاریم.


امتیاز دهید
3.5
3 رای

فروشگاه کتاب دیجیتالی کتابچین


کتابچین یک اپلیکیشن کتابخوان است که امکان مطالعه ی هزاران کتاب الکترونیک و صوتی را در هر زمان و مکان فراهم می کند.
در کتابچین شما می توانید نسخه الکترونیک کتابها را با یک سوم قیمت چاپی آنها خریداری نمایید . همچنین کتابهای رایگان زیادی نیز در دسترس شما خواهد بود که به راحتی می توانید دانلود و مطالعه کنید.


اپلیکیشن کتابچین در تمامی گوشی ها (اندروید و آی او اس) و همچنین کامپیوتر و لپ تاپ قابل اجراست.


دانلود کتابچین

ارسال نظر